قتل مردی ۶۰ ساله بدلیل فحاشی/ دستگیری عامل فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری قاتل مردی ۶۰ ساله در تهران خبر داد که به دلیل فحاشی و ایجاد مزاحمت او را کشته بود.

به گزارش ایرنا، سردار علی ولی پور گودرزی عصر شنبه اظهار کرد: در پی وقوع یک مورد مرگ مشکوک در بیمارستانی، بررسی موضوع در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در ادامه طی عملیات بررسی جسد مقتول آثار جراحت روی ناحیه سر مقتول مشاهده کردند و در ادامه فرزند متوفی، طی تحقیقات کارآگاهان گفت، پدرم اواخر دی ماه به همراه یکی از دوستانش به یک سفره خانه در نزدیکی لواسانات می‌رود و در آنجا با چند نفر که با هم نسبت فامیلی داشتند درگیری فیزیکی پیدا می‌کنند.

او ادامه داد پدرم در این درگیری بدلیل جراحات وارده به بیمارستان منتقل می‌شود که پس از انجام اقدامات درمانی با توجه به تلاش پزشکان دچار مرگ مغزی شده و فوت می‌کند.

این مقام انتظامی در ادامه تاکید کرد: کارآگاهان در ادامه طی اقدامات میدانی و تحقیقات اطلاعاتی متوجه شدند مقتول در شب حادثه در حالیکه از حالت عادی خارج بوده به یک سفره خانه در محدوده لواسان مراجعه و با صدای بلند اقدام به فحاشی می کند و با چند نفر از افراد حاضر در آنجا درگیر می‌شود.

سردار ولی‌پور گودرزی اضافه کرد: کارآگاهان با توجه مدارک موجود، پس از شناسایی هویت ضاربان به مخفیگاه آنان اعزام و تعداد ۶ نفر از افراد دخیل در درگیری را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی انتقال دادند.

وی افزود: متهمان در بازجویی اولیه منکر حقایق شدند اما در ادامه پس از ارائه مستندات و مدارک موجود، یکی از متهمان صراحتا اعلام کرد شب واقعه به همراه خانواده جهت برگزاری جشن به یکی از سفره‌خانه‌های محدوده لواسان رفته بودیم که ناگهان فردی خارج از حالت طبیعی وارد رستوران شد و با صدای بلند به مردم فحاشی کرد و در ادامه بعد از اینکه به او تذکر دادیم وی اعتنایی نکرد و من هم با او درگیر شده و چند ضربه مشت به سر او زدم که بیهوش شد سپس او را به بیمارستان منتقل کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه سایر نفرات نیز در بازجویی جداگانه صحت اظهارات متهم را تایید کردند، تاکید کرد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، جهت تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کشف ۴۰ میلیاردی اموال به سرقت رفته

وی همچنین از دستگیری پنج نفر از سارقان منزل و ۲ مالخر اموال سرقتی پایتخت نیز خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار گودرزی اظهار کرد: اوایل بهمن ماه سال جاری کارآگاهان پلیس در حال گشت زنی در محدوده غرب تهران به ۲ دستگاه موتورسیکلت با ۲ و سه سرنشین مظنون می‌شوند که پس از دستور ایست پلیس، راکبان موتورسیکلت به فرمان های پلیسی بی اعتنایی کرده و بدین ترتیب تعقیب و گریز پلیسی آغاز می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: ماموران گشت انتظامی طی تعقیب و گریز به دفعات مختلف دستور ایست می‌دهند، اما موتورسواران بدون توجه به دستورهای پلیسی همچنان به فرار خود ادامه دادند.

سردار ولی پور گودرزی افزود: پلیس برای جلوگیری از بروز خطرات جانی برای شهروندان چند تیر هوایی شلیک و با توقف موتورسیلکت ها، هر پنچ متهم دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهمان یک عدد ساک حاوی ابزار آلات سرقت کشف کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران در ادامه تاکید کرد: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس به ۱۰ فقره سرقت از منزل با همکاری یکدیگر معترف شدند و اقرار کردند با استفاده از موتورسیکلت، به صورت تیم‌های چهار یا پنج نفره، منازل خالی از سکنه را شناسایی می‌کردیم و سپس اموال با ارزش منزل را به سرقت می‌بردیم.

وی با ابراز اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات انجام شده کارآگاهان موفق شدند هویت ۲ نفر از مالخران را که سارقان به آن ها اموال مسروقه را می فروختند شناسایی کنند، ادامه داد: در ۲ عملیات جداگانه و منسجم مالخران نیز دستگیر و از مخفیگاه این افراد تعدادی اموال مسروقه کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهمان به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرده و کارآگاهان کلیه مال باختگان را شناسایی کردند، ادامه داد: کارشناسان ارزش اموال سرقتی کشف شده از متهمان را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی

رییس پلیس آگاهی تهران همچنین از شناسایی و دستگیری اعضای باند چهار نفره که در فضای مجازی تحت ‌عنوان فروش مدرک تحصیلی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد. ‌

وی اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده کلاهبرداری تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی و با تحقیقات کارآگاهان این پلیس مشخص شد شخص ناشناسی با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی مبالغ مختلفی از ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان با تحویل ۲ ماهه مدرک، از کاربران فضای مجازی دریافت می‌کند.

وی یادآور شد: در ادامه پس از انجام تحقیقات تکمیلی و به کارگیری اقدامات پلیسی، ماموران موفق به شناسایی متهم و سه همدستش که با وی در شناسایی طعمه‌ها و صدور سندهای جعلی همکاری داشتند، شدند.

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان با استفاده از روش‌های نوین کشف جرم موفق شدند هویت و مخفیگاه تمامی اعضای این باند را شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه و منسجم همه اعضای باند را دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی انتقال دادند.

رسیس پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه با توجه به شواهد و مدارک موجود صراحتا به ارتکاب جرم اعتراف کردند که کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را ۵۰ میلیارد ریال بر آورد کرده و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، روانه زندان شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha