۲۷.۳ میلیمتر بارندگی در «زمان صوفی» خراسان شمالی ثبت شد 

بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: آب حاصل از ذوب شدن برف شبانه روز گذشته در روستای زمان صوفی شهرستان سملقان ۲۷.۳ میلیمتر ثبت شد که بیشترین میزان بارندگی را در استان دارد.

مهدی کمالی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان آب حاصل از بارش و ذوب شدن برف در ایستگاه درکش ۲۱ میلیمتر و در بدرانلو ۱۹ میلیمتر گزارش شده است.

وی افزود: سامانه بارشی که از دیروز استان را فراگرفته سبب بارش برف و کاهش دمای هوا شده است و پیش بینی می شود برودت هوا و یخبندان تا صبح فردا در استان حاکم خواهد بود.

وی گفت: شبانه روز گذشته پیش قلعه در شهرستان مانه با بیشینه دمای ۶.۶ درجه سانتیگراد گرم ترین و کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای منهای ۷.۴ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌ بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: سامانه بارشی عصر امروز از استان خارج می شود و جو نسبتا پایدار تا روز دوشنبه در استان حاکم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان در مناطق مختلف کاهش دمای هوا به میزان ۲ تا پنج درجه سانتیگراد برای فردا تجربه می کنند.

به گزارش ایرنا، بارش برف در شبانه روز گذشته سبب شد تا مسافران زیادی در جاده ها گرفتار شوند که راهداران و امدادگران هلال احمر در جاده ها به امدادرسانی پرداختند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha