۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85374914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار قزوین: بخش خصوصی شاه کلید تولید و بهره وری است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین بخش خصوصی را شاه کلید تولید و بهره وری دانست و بر لزوم اهمیت و تقویت این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز شنبه و در سومین روز از دهه مبارک فجر در سفر به آبیک و در دیدار با صاحبان صنایع این شهرستان اظهار کرد: امروز ایران اسلامی در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری به عنوان یکی از کشورهای امن منطقه به حساب می آید تا جایی که ۱۰ سال پیش دغدغه سرمایه گذاران ما این بود که آیا آینده کشور امن خواهد بود؟ اما امروز این مساله به هیچ عنوان مطرح نیست.

وی با تاکید بر اینکه افزایش بهره وری مهمترین کاری است که باید برای حمایت از بخش خصوص انجام شود، افزود: شاید بتوان گفت که امروز در حوزه اقتصادی با یک ابربحران روبرو هستیم که تبعات اقتصادی و روانی به همراه دارد اما دانش اقتصاد به ما می گوید که برای درمان تورم به زمان و تدبیر نیاز داریم.

اعلایی با اشاره به اینکه یک برداشت این بود که تورم ما ناشی از فشار تولید است و مساله ای که مقام معظم رهبری نیز سال هاست به آن توجه دارند، یادآور شد: داروی بهبود اقتصاد به طور قطع تقویت تولید است که بستر آن در امنیت، به رسمت شناخته شدن قدرت کشور، ارتباط با همسایگان و حضور در ساختارهای بین المللی شکل می گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: متاسفانه از بخش خصوصی آنگونه که باید استفاده نکردیم، ما در مجموعه دولت هر کاری که برای بخش تولید لازم است را انجام خواهیم داد و در کنار حمایت ها و کمک هایمان، به تقویت آن نیز می پردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو، خاطرنشان کرد: مساله مجلس یکی از اساسی ترین و راهبردی ترین موضوعات کشور است تا جایی که این مجلس است که می تواند تصمیم بگیرد که منابع کمیاب و پرهزینه ارزی در کدام مسیر قرار بگیرد.

اعلایی ادامه داد: به صنعتگران توصیه می کنیم تا به مشارکت حداکثری در انتخابات کمک کنند تا بتوانیم ثبات نشات گرفته از بازنگری تسلط و کنترل سیاسی قدرت در منطقه را تغییر دهیم.

آبیک در حوزه صنعت و کشاورزی حرف های زیادی برای گفتن دارد

فرماندار آبیک نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرستان آبیک با وجود جمعیت کم، در حوزه صنعت و کشاورزی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

حجت مددخانی، کمبود نیروی انسامی ماهر و متخصص و حتی کارگران ساده را از جمله مشکلات شهرک های صنعتی این شهرستان برشمرد و تاکید کرد: ناترازی انرژی و قطع برق و گاز در فصول مختلف سال، مشکل تامین مواد اولیه به ویژه مواد وارداتی بدهی شرکت‌های بزرگ به قطعه‌سازان از جمله مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha