نزدیک به ۴۰ درصد گازهای مشعل‌ پالایشگاه‌های پارس جنوبی کاهش می یابد

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پیش‌بینی می شود با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نزدیک به ۴۰ درصد کاهش مشعل سوزی در این مجتمع گازی تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۳به وقوع می پیوندد.

احمد باهوش روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: طبق مصوبه‌های ابلاغی به مجتمع گازی پارس جنوبی، در یک برنامه زمان بندی شده قرار است مشعل سوزی در این مجتمع ساماندهی شود که در سه مرحله شامل خرید و اجرا و مزایده گازهای مشعل انجام شده است.

وی افزود: کاهش مشعل‌سوزی را به عنوان یک اولویتی راهبردی و مهم دنبال می کنیم که متناسب با برنامه طراحی شده به اجرا در آمده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با یک سری اقدامات انجام شده حجم گازهای ارسالی به مشعل‌ مجموع پالایشگاه‌های دوازده‌گانه از ۸.۷۲ میلیون استاندارد مترمکعب در روز سال ۱۴۰۱ به روزانه ۵.۲۹ میلیون استاندارد مترمکعب تا پایان تابستان ۱۴۰۳ کاهش خواهد یافت که معادل کاهش ۳۹.۳ درصدی است.

باهوش ادامه داد: با عملیاتی شدن قراردادهای فروش گازهای مشعل از اواسط سال ۱۴۰۴، پیش‌بینی می‌شود حجم گازهای ارسالی به مشعل‌ مجموع پالایشگاه‌های دوازده‌گانه به حدود ۲ میلیون استاندارد مترمکعب در روز برسد.

وی بیان کرد: کاهش آلودگی های زیست محیطی و ارزش گاز بازیابی شده به میزان ۳۵۰ میلیون یورو در سال را در فرایند کاهش مشعل‌سوزی هدف‌گذاری کرده‌ایم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد: با برون سپاری و انعقاد ۶ قرارداد با شرکت های مرتبط ضمن این که کاهش آلودگی محیط زیست منطقه را دنبال می کینم به تامین خوراک صنایع پایین دستی و برگشت بخشی از گاز به مجتمع برای کاهش ناترازی گاز نیز کمک می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha