حماس: آمریکا بر آتش جنگ می‌دمد

تهران - ایرنا - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به حملات بامداد امروز آمریکا به سوریه و عراق در بیانیه ای تاکید کرد که واشنگتن با این حملات، بر آتش جنگ می دمد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، حماس در بیانیه ای که بر روی پایگاه اطلاع رسانی خود قرار داد، حملات هوایی آمریکا به عراق و سوریه را محکوم کرد.

حماس اضافه کرد: این حملات باعث افزایش درگیری های خطرناک می شود و تجاوز به حاکمیت ملی دو کشور عربی ( سوریه و عراق)، تهدیدی برای امنیت دو کشور و ثبات منطقه در راستای برنامه توسعه طلبانه اشغالگران و سرپوش گذاشتن بر جنایات هولناک علیه مردم فلسطین در نوار غزه است.

حماس افزود: دولت جو بایدن که بر آتش جنگ می دمد، مسئولیت عواقب این حملات وحشیانه علیه عراق و سوریه را بر عهده دارد.

حماس در بیانیه خود تاکید کرد که منطقه شاهد ثبات و صلح به جز با توقف حملات رژیم صهیونیستی، نسل کشی و پاکسازی قومی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و پایان دادن به اشغالگری نازی های صهیونیست در سرزمین های اشغالی نخواهد بود.

این جنبش اضافه کرد: این امر (صلح و ثبات) مستلزم احترام به حاکمیت دولت‌ها و منافع ملت‌های عرب و بازنگری واشنگتن در سیاست‌های تهاجمی خود درباره جنایت نسل‌کشی فلسطینیان در مقابل دیدگان همه جهانیان است.

این بیانیه در حالی منتشر می شود که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد امروز از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

«یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است.

دولت عراق نیز در واکنش به حملات امروز آمریکا به مناطقی در غرب این کشور تاکید کرد که ائتلاف بین المللی از ماموریت و اختیارات محول شده به آن، فراتر رفته و به تهدیدی برای امنیت و ثبات عراق تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha