هوای آذربایجان‌غربی ۶ درجه سردتر شد

۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۰
کد خبر: 85375156
هوای آذربایجان‌غربی ۶ درجه سردتر شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج سامانه بارشی از منطقه دمای هوا آذربایجان‌غربی پنج تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی شبانه روز گذشته دمای هوا در بسیاری از مناطق آذربایجان غربی کاهش محسوسی پیدا کرده است و دمای هوا در ماکو به منفی ۱۴ درجه، چالدران منفی ۱۲، ارومیه منفی ۹، اشنویه منفی هشت درجه، مهاباد منفی هفت درجه، بوکان و تکاب هم ۶ درجه سانتی گراد رسید.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق جنوبی آذربایجان غربی بارش های خفیفی گزارش شد و بیشترین مقدار آن در تکاب و شاهین دژ کمتر از یک میلی متر ثبت شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته اشنویه با حداکثر دمای چهار درجه سانتی‌گراد، گرمترین و ماکو با حداقل دمای منفی ۱۴ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی هفت و منفی یک درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی اظهار کرد: طی امروز و فردا جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می شود و از روز دوشنبه نیز با ورود امواج ناپایدار بارشی به منطقه بارش برف و باران در برخی مناطق استان آغاز می شود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

#پیشرفت_آذربایجان_غربی

#پیشرفت_ایران

#جام_رسانه_امید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha