۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳
کد خبر: 85375336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرتاب موفقیت‌آمیز موشک هوشمند چینی از سطح دریا

۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳
کد خبر: 85375336
پرتاب موفقیت‌آمیز موشک هوشمند چینی از سطح دریا

تهران- ایرنا- چین امروز (شنبه) موشک هوشمند اژدها-۳ را از دریا پرتاب کرد و ۹ ماهواره را با موفقیت به مدار مورد نظر فرستاد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از چاینا دیلی، مرکز پرتاب ماهواره «تایو آن» این پرتاب دریایی را انجام داد و اعلام کرد تاکنون سه پرتاب دریایی موفق با موشک اژدها-۳ ترتیب داده است.

برای نخستین بار نیز موشک هوشمند اژدها-۳، ماهواره‌های غیرچینی را به مدار منتقل کرد. یکی از ۹ ماهواره، فضاپیمای آزمایشی «نِکس سَت-۱» است که توسط اداره ملی سنجش از دور و علوم فضایی مصر و فناوری های فضایی برلین آلمان ساخته شده است.

موشک هوشمند اژدها-۳ که از سوخت جامد استفاده می‌کند ۳۱ متر ارتفاع و بیش از ۲ و نیم متر قطر دارد. این موشک می‌تواند تا ۱۵۰ تن بار حمل کند. اژدها-۳ نخستین پرواز خود را در دی‌ماه ۲۰۲۲ از طریق پرتاب دریایی از دریای زرد انجام و دومین پرواز خود را یک سال بعد از دریای جنوبی چین انجام داد.

مدیران پروژه ساخت این موشک آن را گزینه‌ای مناسب برای مشتریانی می‌دانند که مایلند به سرعت چندین ماهواره در مدار قرار دهند.

چین تاکنون ۱۰ پرتاب از طریق دریا انجام داده است و هفت مورد از آنها در دریای زرد و سه مورد در دریای چین جنوبی پرتاب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha