۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۰۸
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85375427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: اختصاص مسکن به افراد تحت پوشش در اولویت قرار گیرد 

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با بیان اینکه اختصاص مسکن به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: باید نسبت به خانه‌دار شدن این افراد اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب روز شنبه در نشست شورای مسکن که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تامین مسکن برای مردم یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت سیزدهم است و به همین جهت طرح نهضت ملی مسکن با جدیت توسط دولت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی خانه‌های خالی و پرداخت مالیات توسط صاحبان این مساکن، افزود: در این راستا دستگاه‌های خدمات رسان باید به صورت مستمر نسبت به پایش مشترکین خود اقدام و از این طریق خانه‌های خالی در استان شناسایی شوند.

استاندار خوزستان به تشکیل یک کمیته برای جمع آوری اطلاعات مساکن خالی در استان تاکید کرد و گفت: ورود این مساکن به چرخه عرضه مسکن، در قیمت اجاره بها بسیار موثر است.

وی با اشاره به مشکلات صدور سند برای خانه‌های ساخته شده در اراضی دولتی در برخی از شهرهای استان، گفت: طی سه ماه آینده باید این مشکل برطرف و سند این زمین‌ها به مردم واگذار شود.

حسینی محراب در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: تمام واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالا باید تا پایان سال تکمیل و در مرحله واگذاری قرار گیرند همچنین برای سال آینده طرح‌های جدیدی تعریف شود.

وی بر تامین به موقع زیرساخت‌ های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در شهر و روستا توسط دستگاه های اجرایی و خدمات رسان تاکید کرد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا تمام دستگاه‌ها باید به سهم خود اقدامات لازم را انجام دهند.

حسینی محراب با اشاره به ساخت بیش از ۲۸۰ هزار واحد مسکن در خوزستان، گفت: با توجه به آماده‌سازی زمین برای ساخت مسکن در استان، تمامی فرمانداران باید موانع سد راه طرح نهضت ملی مسکن را برطرف کنند.

بر اساس این گزارش الگوی کلی نهضت ملی مسکن در استان خوزستان، ۲۸۲ هزار واحد بوده که ساخت ۹۰ هزار واحد از این تعداد بر عهده راه و شهرسازی و مابقی از طریق شهرهای جدید، نیروهای مسلح، بنیاد مسکن و الگوی‌های حمایتی احداث خواهد شد.

پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن ملی در استان حدود ۳۰ درصد بوده و تا پایان سال ۳۰۰ واحد به بهره برداری می رسد.

تاکنون ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن در استان آغاز شده و قرار است این رقم تا پایان سال به ۳۰ هزار واحد افزایش یابد.

از ۳۸ پروژه فعال مسکن ملی در استان، ۱۲ مورد مربوط به اهواز بوده که کار ساخت ۶ هزار واحد را انجام می‌دهند.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرهای صنعتی در استان خوزستان پیش‌بینی شده و مراحل ساخت اولین «صنعت شهر» کشور با سه هزار واحد در ماهشهر آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha