آغاز عملیات اجرایی چهار طرح راهداری همدان همزمان با دهه فجر

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: عملیات اجرایی چهار طرح راهداری شامل ۷.۵ کیلومتر ایمن سازی راه‌ها از جمله روشنایی و نیوجرسی، ۲ دستگاه ساخت زیرگذر و تعریض ابنیه فنی و یک مورد ساخت دوربرگردان‌ در محورهای ارتباطی استان با اعتبار نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

مهرداد آهکی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۷۲ طرح با اعتبار ۸۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در حال بهره برداری است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۴ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی استان روکش آسفالت شده است که از این میزان ۲۸۷ کیلومتر در هفته دولت به بهره برداری رسید و ۲۱۶ کیلومتر هم دهه فجر بهره برداری می‌ شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: همه این طرح ها با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمران، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد ایجاد شده است.

آهکی از بهره برداری بیش از ۲۳ کیلومتر راه روستایی در دهه فجر خبر داد و بیان کرد: امسال تاکنون بیش از ۴۲ کیلومتر راه روستایی بهره برداری شده است.

وی اضافه کرد: اصلاح و رفع ۲۱ نقطه پر تصادف استان، اجرای بیش از ۱۱ کیلومتر ایمن سازی راه‌ها شامل روشنایی و نیوجرسی، ساخت هفت دستگاه ابنیه فنی کنارگذر و زیرگذر، نصب و راه اندازی و یک دستگاه دکل خودایستا ۳۶ متری نیز در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: درزگیری بیش از ۲۰۸ متر از راه‌های ارتباطی شریانی زیرپوشش این اداره کل صورت گرفته است.

آهگی گفت: یک واحد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، یک واحد ساخت نمازخانه بین راهی سوباشی و ۳۳ دستگاه سامانه‌های هوشمند ITS در مسیرهای ارتباطی استان از دیگر اقدامات این اداره کل است که در دهه فجر امسال، افتتاح می‌شود.

وسعت راه های همدان به پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha