۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85375582
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۱۵۱ طرح دهه فجر در شهرستان بجنورد افتتاح شد

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85375582
۱۵۱ طرح دهه فجر در شهرستان بجنورد افتتاح شد

بجنورد-ایرنا- ۱۵۱ طرح عمرانی، آموزشی و بهداشتی شهرستان بجنورد با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در چهارمین روز از دهه مبارک فجر با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسوولان محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، دبیرستان ۱۵ کلاسه عصمت در شهر بجنورد با ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار از مهمترین این طرح ها است که افتتاح شد.

زیربنایی این واحد آموزشی سه هزار و ۴۷۷ متر مربع، ۶۹ مترمربع فضای سرایداری، یک هزار و ۸۷۰ مترمربع محوطه سازی و ۶۵ متر مربع سرویس بهداشتی از دیگر فضاهای این آموزشگاه است.

همچنین پروژه های مخابراتی در مرکز خراسان شمالی با ۲۶۰ میلیارد ریال، احداث دیوار ساحلی توسط شرکت آب منطقه ای در پل معراج با ۲۰۰ میلیارد ریال، کشتارگاه صنعتی تمام مکانیزه مرغ بالکو در روستای بیدک ۳۵۰ میلیارد ریال، مجتمع دامپروری یکهزار و ۵۰۰ راسی در روستای قارلق با ۷۰ میلیارد ریال، ساخت ۶ واحد ساختمان کارگاه فناوری در تخته ارکان با ۱۲۰ میلیارد ریال و پست ۱۳۲ کیلووات توسط شرکت برق منطقه ای خراسان در روستای بیدک منطقه اقتصادی با یکهزار و ۲۲۰ میلیارد ریال از جمله دیگر پروژه های دهه فجر در شهرستان بجنورد است.

استاندار خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: بیش از ۹۰۰ طرح به ارزش ۷۰ هزار میلیارد ریال در این ایام افتتاح و عملیات اجرایی حدود ۱۰۰ طرح با ۱۰۰ هزار میلیاردریال نیز آغاز می‌شود.

محمدرضا حسین نژاد با تاکید بر اینکه تمام پروژه ها و موفقیت های حاصل شده در حوزه زیرساختی با پیگیری های مستمر مسوولان به سرانجام رسید، افزود: این پیگیری و همدلی در راستای توسعه استان در ابعاد مختلف ادامه دارد.

وی به بارش های اخیر در استان اشاره کرد و گفت: نزولات آسمانی و بارش برف روزهای اخیر مشکلاتی را برای استان ایجا کرد که با امدادرسانی به موقع دستگاه های خدمات رسان این مشکلات برطرف شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به اینکه ساخت دبیرستان عصمت از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در استان اجرا شد، گفت: ابر پروژه هایی در استان در حال اجراست که با به نتیجه رسیدن این آن بخش عمده ای از مشکلات استان برطرف می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نوری با اشاره به ارتقای زیرساخت های آموزشی در این نظام گفت: پیشرفت های خوبی در این زمینه انجام شده و ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ۶۹۲ طرح با ۶۱ هزار میلیارد ریال اعتبار همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان شمالی افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha