۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85375606
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پروژه‌های دهه فجر رامیان ۵۴۰ نفر را صاحب شغل می‌کند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار رامیان با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۵۵۵ پروژه عمرانی، خدماتی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار افزون بر سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود گفت: این پروژه‌ها در مجموع برای ۵۴۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

علی جوان حاذق‌خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگا ایرنا بیان کرد: از مجموع پروژه‌های دهه فجر امسال رامیان ۵۲۴ مورد افتتاحی و بقیه آغاز عملیات اجرایی است.

وی افزود: برای عملیات اجرایی پروژه‌های قابل افتتاح رامیان شامل ۴۳۹ طرح اقتصادی ۷۴۰ میلیارد و برای ۸۵ پروژه عمرانی هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال از سوی دولت و بخش خصوصی هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

جوان حاذق خواه اضافه کرد: همچنین در دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۳۱ پروژه دیگر با اعتبار پیش بینی شده ۹۸۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

فرماندار رامیان ادامه داد: کارخانه کپسول اکسیژن با ۲۰۳ میلیارد ریال، واحد تولید سیم و کابل با ۱۱۰ میلیارد ریال، گلخانه بزرگ مقیاس آلوورا با ۸.۷ میلیارد ریال و طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت با ۱۵۱ میلیارد ریال از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح این شهرستان در دهه فجر است.

وی همچنین بابیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به توسعه و جبران عقب ماندگی‌ زیرساختی رامیان دارد، یادآور شد: از هفته دولت سال ۱۴۰۰ تا دهه فجر امسال در مجموع سه هزار و ۱۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اشتغالزایی سه هزار و ۱۱ نفر در این شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آن را آغاز شد.

فرماندار رامیان همچنین از تدوین و اجرای ۳۰۰ ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی به مناسبت دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا، تجلیل از خانواده‌ معظم شاهد، جانبازان، ایثارگران، جشن‌های انقلاب، مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری و نشست‌ها و گفتمان‌های دینی و آموزشی از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی، برگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده ویژه بانوان، ویزیت رایگان پزشکان در روستاها، جشنواره توانمندی بانوان روستایی و غذاهای محلی و آموزش طبخ آبزیان، نمایشگاه زندگی «به سبک روح الله»، غبارروبی گلزار شهدا، پیاده‌روی خانوادگی و برپایی میز خدمت تخصصی کشاورزی در روستاها را از دیگر برنامه‌های دهه فجر رامیان برشمرد.

شهرستان رامیان ۹۰ هزار نفر جمعیت از اقوام و مذاهب مختلف دارد که در چهار نقطه شهری شامل «رامیان، دلند، خان ببین و تاتار علیا» و ۶۳ پارچه آبادی در گستره ۷۸۰ کیلومتر مربع و در دامنه رشته کوه البرز شرقی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha