۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85375652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

معاون استاندار تهران: زمینه مشارکت پرشور مردم با جهاد تبیین  فراهم می‌شود

قرچک - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت: امروز رهبر معظم انقلاب، خنثی شدن تبلیغات سوء دشمنان را در گرو ورود به آوردگاه جهاد تبیین اعلام کردند و قطعا با عمل به این جهاد مهم، زمینه مشارکت مردم در انتخابات نیز فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس جوهری شامگاه شنبه در همایش مسئولان هیأت‌های مذهبی و مساجد قرچک که در محل کانون ملائک این شهرستان برگزرا شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی مردم ایران، مقدمه‌ای برای حکومت حضرت ولیعصر (عج) است و مردم ایران پس از ۴۵ سال از عمر بابرکت انقلاب، خود را به قله‌های انسانیت، فضیلت و ظهور امام زمان(عج) رسانده‌اند.

وی افزود: امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب، موضوعی مهم‌تر از انتخابات برای حفظ انقلاب پیش رو نداریم و این امر موجب شده که ایشان چندین ماه قبل از شروع این آوردگاه مهم سیاسی اعلام کنند که دشمن توپخانه تبلیغاتی خود را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و انتخابات تجهیز و همه وظیفه دارند که با استفاده از تسلیحات نرم و با منطق قوی، شبهه‌افکنی دشمن را خنثی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا چند سال قبل، کسی نبود که در فساد حکومت شاهنشاهی شکی در خود راه دهد ولی دستگاه تبلیغاتی دشمن کاری امروز کاری کرده که ذهن جوان ایرانی در بخش‌هایی این رژیم منحوس را تطهیر کرده و در برخی از موارد تقدیس کند.

جوهری از برگزاری برنامه‌هایی همچون تریبون آزاد به عنوان یکی از مهمترین اقدامات برای رفع شبهات جوانان اعلام کرد و افزود: تریبون آزاد در مدارس، فرصت مناسبی است که نسل جوان مسائل و شبهات خود را بیان کند و البته مسئولان نیز باید برای رفع این شبهات، اطلاعات لازم و قابل ارائه را در اختیار داشته باشند.

وی تأکید کرد: برای رفع شبهات و سیاه‌نمایی دشمن، راهی جز عمل به جهاد تبیین به عنوان یک فریضه فوری، قطعی و واجب به خصوص در حوزه انتخابات نداریم، اگر بارها به رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌ایم که از شما به یک اشاره، از ما به سر دویدن، امروز زمان عمل به این شعار است.

معاون استاندار تهران تأکید کرد: امروز برای امیدآفرینی بیشتر به مردم، باید خدمتی فراتر از مسئولیت‌ها ارائه کرد و در رفع مشکلات و کاستی‌ها، جهاد کرد، در همین دهه فجر امسال با وجود کاستی‌ها و محدودیت‌ها، بیش از ۴۵۸ هزار میلیاردریال طرح عمرانی و خدماتی در مناطق استان تهران افتتاح می‌شود که این میزان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است.

رشد ۶۵ درصدی داوطلبین تأئید صلاحیت مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره گذشته

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: امسال در فرایند انتخابات، شاهد پیش ثبت نام ۱۲ هزا رو ۵۷۳ نفر بودیم که این میزان نسبت به چهار سال قبل، از رشد سه برابری برخوردار شده و پس از بررسی صلاحیت افراد، در نهایت ۶ هزار و ۲۰۸ نفر تأئید صلاحیت شدند که این تعداد نسبت به دوره قبل، از رشد ۶۵ درصدی برخوردار شده است.

این مسئول از مشارکت ۱۷ درصدی بانوان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان تهران خبر داد و افزود: در حوزه بررسی صلاحیت افراد، شبهاتی ایجاد شده مبنی بر این که خیلی از افراد تأئید صلاحیت نشده و یا انتخابات مهندسی شده در صورتی که به غیر از ۶ هزار و ۲۰۸ داوطلب تأئید صلاحیت شده، شورای نگهبان صلاحیت ۳۰۵ نفر دیگر را تأئید کرده و بررسی صلاحیت افراد تا ۱۹ بهمن نیز همچنان ادامه دارد و ممکن است به این تعداد، افراد دیگری نیز افزوده شوند.

جوهری خاطرنشان کرد: مشارکت قوی مردم و تحقق چهار راهبرد اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب، نقشه راه مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات است که با جدیت این مهم دنبال می‌شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha