۱۱ حلقه چاه به منابع آب شرب بجنورد افزوده می‌شود

بجنورد-ایرنا- فرماندار شهرستان بجنورد گفت: هشت حلقه چاه در پلنگ دره و سه حلقه چاه آهکی پتروشیمی برای تامین آب شرب مرکز خراسان شمالی افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد باقرپور روز یکشنبه در آیین افتتاحیه طرح های دهه فجر بجنورد اظهار کرد: ۶۰ درصد آب شرب بجنورد از محل سد شیرین دره تامین می شود که منبع آبی پایداری نیست و باید از چاه های آهکی آب مورد نیاز شهروندان تامین شود و در این راستا اقدامات موثری انجام شده است.

وی تصریح کرد: هشت حلقه چاه در پلنگ دره بجنورد در حال احداث که خط انتقال آن چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد و بهار سال آینده بهره برداری می شود.

فرماندار بجنورد افزود: پروژه تصفیه خانه بجنورد سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که میزان ظرفیت را از ۱۸ هزار به ۳۸ هزار متر مکعب ارتقا می دهد و این طرح می تواند بخشی از مشکلات بخش آب این شهرستان را برطرف کند.

شناسایی ۲۶ محله کم برخوردار در بجنورد

وی افزایش مهاجرت از روستا به بجنورد را یک آسیب دانست و گفت: ۲۶ محله کم برخوردار در مرکز خراسان شمالی شناسایی شده است و باید از گسترش این پدیده جلوگیری کرد.

باقرپور ادامه داد: ساکنان این محلات کم برخوردار مشکلات متعددی در حوزه اعتیاد، طلاق، اشتغال، بهداشت دارند که رویکرد رفع این مشکلات با همکاری دستگاه های متولی است.

وی گفت: باید با ایجاد اشتغال پایدار، ایجاد راه های دسترسی و سایر اقدامات مهاجرت روستا به شهر را معکوس کرد.

به گزارش ایرنا، ۶۹۲ طرح با ۶۱ هزار میلیارد ریال اعتبار همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان شمالی افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha