۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85375807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعال اجتماعی: انتخابات را به مسائل اقتصادی گره نزنیم

بیرجند- ایرنا- فعال اجتماعی در خراسان جنوبی گفت: زندگی با شرایط بهتر حق مسلم هر ایرانی است اما  نمی‌توان انتخابات را به مسایل اقتصادی گره زد چون جایگاه اجتماعی و فرهنگی نیز دارد و باید به آن توجه کرد.

سید مصطفی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات ابهت یک کشور و ملت را نشان می‌دهد لذا نباید آن را به مسایل اقتصادی یا وضعیت موجود ربط داد.

وی اظهار کرد: انتخاب مسئله مهمی در زندگی هر فردی است و فردای هر شخصی برآمدی از انتخاب درست امروز او خواهد بود.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد در خراسان جنوبی با اشاره به ملاک‌های انتخاب اصلح افزود: انتخاب آگاهانه مهمترین مولفه است که از طریق کسب دانش واقعی، مشورت و تجربه باید حاصل شود زیرا رای آگاهانه در نحوه زندگی موثر است.

وی با تاکید بر لزوم شناخت برای انتخاب اصلح ادامه داد: بر اساس امکانات شرایط محیطی، جغرافیایی و توانمندی‌های درونی باید دست به انتخاب زد و بررسی همه جانبه با نگاه دقیق فراگیر نیز در این زمینه لازم است.

حسینی یادآورشد: از همین رو داشتن مدرک تحصیلی بالاتر یا فن بیان به تنهایی ملاک انتخاب اصلح نیست لذا از نگاه تک بعدی به مسایل باید پرهیز کرد.

وی بیان کرد: شاخص‌هایی که حایز اهمیت هستند باید اولویت بندی شده و از این منظر دست به انتخاب درست بزنیم.

این فعال اجتماعی با اشاره به لزوم مشارکت در انتخابات گفت: شرایط اقتصادی مسئله مهم و چالشی است که باید در خارج از بحث انتخابات به آن پرداخت زیرا کمتر کشوری در جهان است که مردم آن حق انتخاب آزادانه دارند.

وی بیان کرد: کشورهایی که دارای انتخابات هستند به مردم توجه دارند لذا این مسئله حایز اهمیت بوده پس نقش مردم در ارایه رای مناسب نیز مهم است.

حسینی افزود: نقش مردم و مسئولان در انتخابات باید کنار هم دیده شود زیرا این ۲ از هم جدا نیستند پس نباید نسبت به هم بی‌اعتمادی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه انتخابات با کلید واژه‌هایی همچون اعتماد و همبستگی اجتماعی همراه است و موجب ارتقای سرمایه اجتماعی می شود گفت: فردی که در انتخابات شرکت می‌کند توجه به مسایل روز جهانی دارد که در کمتر کشوری چنین فرصتی پیش می‌آید.

وی ادامه داد: شرکت در انتخابات یک وظیفه همگانی بوده، زیرا امنیت و علاقه‌مندی به کشور و همبستگی اجتماعی را به دنبال دارد.

حسینی با اشاره به راهکارهای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات هم اظهار کرد: ایجاد امید برای بعد از انتخابات در این زمینه حایز اهمیت است چراکه اکنون حتی برخی رسانه‌های داخلی هم با فرافکنی سعی دارند شرایط را طوری جلوه دهند که در مردم ایجاد ناامیدی کنند.

وی افزود: امیدآفرینی در بین مردم مهمترین راهکار مشارکت بوده و برای افزایش همبستگی اجتماعی نیز باید تلاش کرد و گروه‌های مرجع در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.

این فعال اجتماعی گفت: هر چه تعداد رای‌دهندگان و درصد مشارکت انتخابات بیشتر شود مردم به این نتیجه می‌رسند که حق مطالبه موضوعات مختلف زندگی را دارند اما اگر در انتخابات شرکت نکردیم حق مطالبه مشخصی از وضعیت معیشتی، اقتصادی و غیره نداریم.

وی با بیان اینکه انتخابات بیانگر قدرت مردمی است بیان کرد: وقتی مشارکت افزایش پیدا کند می‌توانیم به این مسئله توجه کنیم که نگاه رو به جلو در مسئله مطالبه‌گری و ایفای حق عمومی برای مردم وجود دارد و مسئولان فعلی و آینده با نگاه دقیق‌تر، توان بیشتر و احساس تصمیم گیری قاطع اقدام می‌کنند.

حسینی یادآور شد: همچنین افزایش مشارکت در انتخابات موجب مسکوت ماندن بسیاری از موضوعات بین المللی علیه ایران خواهد شد که رونق اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha