آذربایجان‌غربی میزبان جشن‌های توسعه در دهه فجر/تداوم مسیر آبادانی

ارومیه- ایرنا- دهه فجر امسال نیز نظیر سال های گذشته، آیین های ویژه ای برای افتتاح طرح های عمرانی، اقتصادی و مبتنی بر توسعه در آذربایجان غربی تمهید شده و در جای جای این استان، جشن های توسعه و پیشرفت مبتنی بر همت دولتمردان سیزدهم برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، دهه فجر همه ۴۵ سال گذشته میعادگاهی برای جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور پهناور ایران بوده و مردم با استفاده از این فرصت، شادمانی خود را از اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان می دادند.

در کنار جشن های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی که به بهانه سالگردهای مختلف پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برگزار می شود، اجرای آیین های افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی با هدف توسعه و پیشرفت و بهره مندی آحاد ملت ایران از خدمات، از بخش های جدانشدنی این جشن ها به شمار می رود.

همه ساله در دهه فجر هزاران طرح عمرانی و اقتصادی در نقاط مختلف کشور به بهره برداری می رسد تا شیرینی و حلاوت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم به ویژه در مناطق محروم دوچندان شود.

در آذربایجان غربی نیز نظیر دیگر نقاط کشور، این آیین ها هم از نوع فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، و هم از نوع آیین های افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی، اقتصادی و توسعه مدار همه ساله در دهه فجر به اجرا در می آید و صدها و هزاران خانواده از خدماتی که با افتتاح طرح ها اجرایی می شوند، برخوردار شده و رفاه بیشتری می یابند.

اما قصه امسال از سال های گذشته جدا بوده و ضمن اجرای آیین های افتتاح متعدد درجای جای ۲۰ شهرستان آذربایجان غربی، طرح های کلانی نیز به بهره برداری رسیده که نگاه ویژه دولت به توسعه مناطق محروم و کم برخوردار و ارتقای شاخص های پیشرفت را می رساند.

طرح‌های افتتاحی دهه فجر امسال در آذربایجان‌غربی بیش از چهار برابر ۲ سال گذشته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به افتتاح یک هزار و ۸۲۷ طرح عمرانی و اقتصادی طی دهه فجر امسال در استان گفت: این تعداد بیش از چهار برابر طرح های دهه فجر ۲ سال پیش است که نشان دهنده موفقیت و کار فراوان در این بخش است.

یاسر رهبردین افزود: در دهه فجر امسال یک‌هزارو ۸۲۷ طرح عمرانی و اقتصادی مورد بهره برداری قرار می گیرد که ارزش آنها به ۱۳۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

وی اضافه کرد: همچنین در دهه فجر امسال ۱۰۰‌ پروژه کلنگ‌زنی می شود که اعتبار در نظرگرفته شده برای آنها به ۹۰ هزار میلیارد ریال می رسد.ارزش طرح های افتتاحی دهه فجر امسال در حوزه عمرانی و اقتصادی آذربایجان غربی به ۱۳ هزار میلیارد ریال می رسد.

وی اظهار کرد: از طرح های افتتاحی دهه فجر امسال یک هزار و ۷۵۷ طرح عمرانی با ۸۴ هزار میلیارد ریال هزینه و ۷۰‌ طرح‌ نیز اقتصادی با ۴۵ هزار میلیارد ریال هزینه است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: گسترش اینترنت در ۱۰۰ روستا با ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار، گازرسانی به ۱۴۳ رویتا، آبرسانی به ۵۰‌ روستا، احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی از جمله پروژه های شاخص افتتاحی در دهه فجر امسال است.

رهبردین گفت: البته در مدت ۲ سال گذشته طرح های شاخص بسیاری با نگاه ویژه دولت به بهره برداری رسیده که فاز اول انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، بیمارستان شهد راثی شاهین دژ، مدول ۳ تصفیه خانه ارومیه، خط انتقال ۱۲ کیلومتری پساب به دریاچه ارومیه، محور ارومیه سرو، ۹۶ کیلومترکریدور بزرگراهی و پایانه مرزی رازی از جمله این طرح‌هاست.

پنج هزار طرح به همت دولت سیزدهم در آذربایجان‌غربی بهره برداری شده است

استاندار آذربایجان‌غربی هم با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی به دنبال خدمت رسانی شایسته به مردم است، گفت: پنج هزار پروژه عمرانی و اقتصادی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان بهره برداری شده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: برای اجرای این تعداد طرح نیمه تمام در آذربایجان غربی ۴۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

افتتاح ۷۹۲ کلاس درس در دولت سیزدهم

وی با اشاره به آغاز نهضت مدرسه‌سازی در استان از ابتدای دولت سیزدهم، اضافه کرد: در این مدت ۷۹۲ کلاس درس در آذربایجان‌غربی افتتاح شده و ساخت یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس دیگر نیز آغاز شده که تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.۴۴۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام طرح های نیمه تمام در آذربایجان غربی هزینه شده است.

وی در ادامه نهضت گازرسانی را از خدمات بزرگ جمهوری اسلامی دانست و افزود: ضریب نفوذ شبکه گاز در آذربایجان‌غربی به ۸۵ درصد رسیده و به ۵۶۲ روستا در ۲ سال گذشته گازرسانی شده است.

آذربایجان‌غربی میزبان جشن‌های توسعه در دهه فجر/تداوم مسیر آبادانی

استاندار آذربایجان‌غربی به رویکرد تثبیت جمعیت در روستاها نیز اشاره کرد و ادامه داد: زیرساخت‌های لازم در روستاها فراهم شده و در ۲ سال گذشته ۴۱۲ روستا به اینترنت و شبکه ارتباطی کشور وصل شده و تا چند ماه آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت به اینترنت متصل خواهند شد.

افتتاح شبکه فیبرنوری در خوی

معتمدیان همچنین با اشاره به افتتاح شبکه اینترنت پرسرعت فیبر نوری همزمان با ایام الله دهه فجر در شهر خوی گفت: برای این پروژه سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و خوی اولین شهر آذربایجان‌غربی است که به شبکه اینترنت پرسرعت متصل می‌شود و این امر رونق کارهای اقتصادی را به ارمغان خواهد آورد.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه آبرسانی به روستاهای آذربایجان غربی اختصاص یافت و تا پایان دولت سیزدهم، بیش از ۶۰۰ روستای استان به شبکه آب شرب سالم و بهداشتی متصل می‌شوند.۱۸۴ طرح عمرانی با محوریت دهیاری ها در روستاهای شهرستان ارومیه، مرکز آذربایجان غربی بهره برداری می شود.

۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در ارومیه آماده بهره برداری است

فرماندار ارومیه هم با اشاره به اجرای طرح های عمرانی متعدد در این شهرستان که بخشی از آنها برای افتتاح در دهه فجر امسال در دستور کار قرار دارد، گفت: ارزش طرح های افتتاحی در این دهه به ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال می رسد.

غلامحسین عماری افزود: این میزان اعتبار برای افتتاح ۳۵۱ طرح عمرانی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این دهه عملیات اجرایی ۶ طرح عمرانی با اعتبار پیش بینی شده ۷۵۳ میلیارد ریال آغاز می شود.

آذربایجان‌غربی میزبان جشن‌های توسعه در دهه فجر/تداوم مسیر آبادانی

وی اظهار کرد: از کل طرح های افتتاحی دهه فجر امسال ۱۸۴ پروژه عمرانی مربوط به دهیاری ها، ۵۶ طرح مخابراتی، ۳۲ طرح توزیع برق، ۱۸ طرح در حوزه راهداری، ۱۳ پروژه گازرسانی روستایی، ۱۱ پروژه آموزشی و هشت پروژه آسفالت معابر روستایی و مقاوم سازی اماکن مسکونی در حوزه بنیاد مسکن بوده است.

فرماندار ارومیه ادامه داد: همچنین در این دهه افتتاح ۲۳ طرح اقتصادی احداثی و توسعه ای برای افتتاح تمهید شده که مجموع تسهیلات پرداختی در این خصوص بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال است.

عماری گفت: همچنین در دهه فجر امسال کلنگ منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو بر زمین زده خواهد شد.

البته سازمان های مختلف و مدیران شهرستان های ۲۰ گانه آذربایجان غربی نیز برنامه های متعددی برای افتتاح طرح های مهم عمرانی و اقتصادی و البته کلنگ زنی طرح های کلان در دستور کار دارند که همگی نشان از تلاش همگانی برای توسعه این خطه از کشور و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم است؛ امری که از مهمترین دلایل پیدایش و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

#پیشرفت_آذربایجان_غربی

#پیشرفت_ایران

#جام_رسانه_امید

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha