۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85375935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استرالیا: کشور فلسطینی باید غیرنظامی باشد

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85375935
استرالیا: کشور فلسطینی باید غیرنظامی باشد

تهران- ایرنا- آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا در راستای دخالت غرب و متحدانش در نحوه حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها، اعلام کرد که وجود یک کشور فلسطینی به هر شکل باید غیرنظامی باشد.

به گزارش ایرنا از آسوشیتد پرس استرالیا، آنتونی آلبانیز امروز یکشنبه به تلویزیون ای‌بی‌سی گفت: بخشی از آن (راه حل دو دولتی) ممکن است به این معنا باشد که به طور مثال، یک کشور فلسطینی غیرنظامی ایجاد شود. اینها مسائلی است که باید روی میز باشد.

وی همچنین بیان کرد: می‌دانم آمریکا و همینطور انگلیس به دنبال این مسائل هستند. استرالیا و قطعا دولت من موضع حمایت از دو دولت را داریم.

نخست وزیر استرالیا اشاره کرد که یک توافق دو دولتی تنها زمانی ممکن است که اسرائیل به میز مذاکره بازگردد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن و لندن در طول جنگ ۴ ماه رژیم صهیونیستی علیه غزه تسلیحات و تدارکات نظامی برای کشتار فلسطینی‌ها در اختیار تل آویو قرار دادند. آمریکا و انگلیس همچنین در دور اخیر تجاوزات خود ۳۶ موضع ارتش یمن را هدف قرار داده و آتش جنگ در منطقه را شعله‌ورتر می‌کنند.

کشورهای غربی در تلاش هستند تا پروژه تشکیل کشور فلسطینی را طوری پیش ببرند که به گفته آنها «امنیت اسرائیل» تامین شود و توجهی به خواسته‌های مردم فلسطین ندارند.

آدام بنت، رهبر حزب سبزهای استرالیا، امروز هنگام سخنرانی در یک تظاهرات حامی فلسطینیان در ملبورن، به تندی از نخست وزیر انتقاد کرد.

بنت با اشاره به رسیدگی جنایات دولت رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی گفت: دولتی که دستور دیوان دادگستری بین‌المللی مبنی بر توقف نسل‌کشی را دریافت می‌کند، باید هدف فشار و تحریم‌های دولت استرالیا قرار گیرد.

به نوشته آسوشیتد پرس استرالیا روز سه‌شنبه زمانیکه پارلمان فدرال فعالیت خود را آغاز کند، سبزها برای تغییر موضع استرالیا در قبال تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تلاش خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha