دستگیری متهمان پرونده قتل بوستان ولایت و جیب بر حرفه‌ای در نمایشگاه بین‌المللی

تهران بزرگ - ایرنا - مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری چند نفر از متهمان پرونده قتل در بوستان ولایت خبر داد و گفت: متهم اصلی این جنایت نیز شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا از پلیس پایتخت، در پی ارجاع پرونده درگیری منجر به مرگ یک جوان ۱۸ ساله در بوستان ولایت تهران، موضوع جهت‌ شناسایی و دستگیری عاملان جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

براساس این گزارش، با انجام اقدامات پلیسی ویژه، سه جوان ۱۹ تا ۲۱ ساله به عنوان عاملان ایجاد درگیری با مقتول شناسایی شدند و ۱۴ بهمن در منطقه فلاح تهران دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

در تحقیقات هر سه متهم به نزاع و درگیری با مقتول اعتراف کردند و در حال حاضر تحقیقات جهت مشخص شدن علت اصلی درگیری متهمین با مقتول در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته که نتیجه تحقیقات متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

دستگیری عامل ناامنی در بلوار دستواره

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری عامل ناامنی که در بلوار دستواره تهران قدرت نمایی می‌کرد و نظم عمومی را بر هم می‌زد، خبر داد.

سرهنگ علی قاسم‌پور روز یکشنبه اظهار کرد: روز گذشته (۱۴ بهمن) خبری مبنی بر حضور اراذل و اوباش در محله «ورد آورد» و اخاذی از شهروندان دریافت شد و بررسی‌های اولیه نشان از این داشت، فردی با استفاده از سلاح گرم با تهدید پرسنل پمپ بنزین، قدرت نمایی می‌کرد.

وی با بیان اینکه این فرد با برهم زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بودند، افزود: تیم عملیات کلانتری ۱۸۱ ورد آورد به محل اعزام و متهم را که از اراذل و اوباش سابقه دار بود و قصد حمله به ماموران را داشت که با استفاده از شگردهای پلیسی و قانون بکارگیری سلاح متهم را در محل زمین‌گیر و دستگیر کردند.

سرهنگ قاسم‌پور با بیان اینکه از او یک قبضه سلاح گرم کشف شد، ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم امنیت به جد برخورد می‌شود، تاکید کرد: دستگیری سایر مرتبطین به پرونده و کشف جزییات پرونده در دستور کار قرار دارد.

کشف بیش از ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در جنوب پایتخت

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز از کشف بیش از ۱۵ هزار قلم انواع کالای قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ مهدی افشاری اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده جنوب تهران شدند و مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری تخلیه شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: با بازرسی محل موصوف، مشخص شد محل یک باب انبار کالای بازرگانی است اما کالاها شامل مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع خوراکی، یدکی برقی خودرو، ابزارآلات و البسه در سامانه ثبت نشده و طی استعلامات گمرکی، اسناد ارائه شده نیز مربوط به سال‌های گذشته و مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشت.

سرهنگ افشاری تاکید کرد: کالاها شامل تعداد ۱۶۷ عدد اسکوتر، ۱۳۴۴ بطری نوشیدنی خارجی، ۴۵۷ جعبه، ۲۵۹۲ عدد لامپ هدلایت خودرو، ۱۸۵۱ عدد آچار، ۳۸۶۸ عدد موادخوراکی شامل بیسکویت، نودالیت، پودر نارگیل، بکینگ پودر و ۲۵۴۰ ثوب البسه مردانه ساخت کشور چین است بنابراین سوله انباری مورد نظر پلمب، پرونده مربوطه تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری جیب بر حرفه‌ای در نمایشگاه بین‌المللی

فرمانده یگان‌های حفاظت فیزیکی پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) گفت: با تلاش و هوشیاری عوامل انتظامی نمایشگاه بین المللی یک جیب بر حرفه‌ای که از اتباع کشورهای دیگر سرقت می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ بهزاد نوری افزود: سیزدهم بهمن ماه در پی گزارش چند فقره کش رو زنی از نمایشگاه بین المللی، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از ماموران انتظامی زبده مستقر در نمایشگاه قرار گرفته و موفق به دستگیری چهار نفر از سارقان شده ولی یکی از آنها متواری شد.

به گفته وی، روز گذشته (۱۴ بهمن) ماموران با بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌هایی که مورد دستبرد سارقان قرار گرفته بود دریافتند، سارق موتورسوار با استفاده از شلوغی نمایشگاه و در غفلت غرفه داران و بازدید کنندگان اقدام به کش روی از اتباع چینی می‌کند.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی نمایشگاه با بدست آوردن مشخصات ظاهری متهم، تحقیقات میدانی گسترده‌ای را آغاز و محل‌های احتمالی تردد سارق را تحت نظر قرار دادند.

سرهنگ نوری ادامه داد: ماموران انتظامی با گشت زنی در محدوده نمایشگاه، متهم را که در حال طرح ریزی برای سرقت از توریست‌های چینی بود را دستگیر کردند.

وی تاکید کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری ۱۴۵ ونک در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به چند فقره سرقت با روش کش روی از داخل نمایشگاه بین المللی به فروش اموال مسروقه به افراد مالخر اعتراف کرد.

سرهنگ نوری یادآور شد: با توجه به گزارش سرقت‌های مشابه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی با هماهنگی مقام قضایی ادامه دارد.

دستگیری موبایل قاپ سابقه دار در بازار تهران

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با تلاش ماموران کلانتری بازار مرد جوانی که با استفاده از موتورسیکلت پلاک مخدوش، موبایل قاپی می کرد دستگیری شد.

سرهنگ اردشیر نادری افزود: روز جمعه ۱۳ بهمن ماه سال جاری نیروهای عملیات کلانتری ۱۱۳ بازار در حال گشت زنی در محدوده خیابان خیام به یک موتورسوار، مشکوک و شخص را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: متهم در همین حین به سمت شهروندی که در خیابان در حال استفاده از تلفن همراه خود بود مراجعه و با تهدید سلاح سرد، تلفن همراه وی را ربوده و به سرعت از محل متواری شد.

این مقام انتظامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی با استفاده از شگردهای پلیسی متهم دستگیر شد.

سرهنگ نادری اضافه کرد: در بررسی‌های بیشتر از متهم یک دستگاه تلفن همراهی که در روز جاری سرقت کرده بود و یک قبضه سلاح سرد کشف شد با انتقال متهم به مقر پلیس مشخص شد متهم دارای سوابق متعدد در امر سرقت است.

به گفته وی، متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و پنج فقره سرقت مشابه معترف شد که در این خصوص شناسایی مالباختگان در دستور کار کلانتری ۱۱۳ بازار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha