۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85376023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری از ۵۳۱ طرح کشاورزی در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه فجر بهره‌برداری از ۵۳۱ طرح در زمینه های زراعی، باغی، صنایع غذایی و دیگر بخشهای کشاورزی با اعتبار هشت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال در این استان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا قنبری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: اشتغالزایی مستقیم این طرحها، ۹۹۲ نفر و اشتغال غیر مستقیم آنها ۸۵۹ نفر است.

وی ادامه داد:در تمام شهرستانهای خراسان رضوی سند تحول کشاورزی تدوین شده است و در حوزه تحول شهرستانی محصولات جدید مناسب با هر اقلیم را نیز معرفی می‌کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۴ گروه محصولی مزیت دار و راهبردی در واحدهای کشاورزی و دامی این استان در نظر گرفته شده است تا با یک برنامه ریزی منسجم بخش بزرگی از نیاز خوراکی انسانی و دامی استان تامین شود که پنبه، زعفران، پسته، زیره و انگور، جو، گندم، ذرت و چغندر، مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار، تخم مرغ و شیر از جمله آنهاست.

قنبری با اشاره به قیمت انواع گوشت قرمز و سفید افزود: ۸۰ درصد قیمت تمام شده دام و طیور مربوط به نهاده دامی است که از خارج تامین می‌شود و متاثر از دلار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha