۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85376072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان در وقت اداری جرم است

سنندج- ایرنا- رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در صورتی که کارمندان ادارات دولتی در وقت اداری اقدام به هرگونه تبلیغات انتخاباتی کنند، مرتکب جرم شده و با آنها مطابق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز یکشنبه در سومین جلسه استانی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در سنندج اظهار کرد: در انتخابات، مقامات و مسئولین دولتی باید کاملا بی طرف عمل و از هرگونه جانبداری له یا علیه کاندیدی پرهیز کنند.

وی افزود: دادستان های حوزه های قضایی استان مکلفند با اقدامات منافی مصالح انتخابات در استان برخورد کرده و بر هرگونه فعل و یا ترک فعل مدیران دستگاههای اجرایی در این خصوص نظارت جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد: تبادل اطلاعات در ستاد انتخابات استان و ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی باید در سطح بالایی باشد و مسایل مربوط به انتخابات بصورت مستمر رصد شود و به دبیرخانه این ستاد ارسال شود.

حجت الاسلام حسینی بر لزوم ارسال گزارش منظم و مستمر تخلفات انتخاباتی توسط مراجع ذی صلاح به دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان تاکید کرد و گفت: در بحث ورود به جرایم و تخلفات انتخاباتی باید موارد اختلاف برانگیز قومیتی و مذهبی لحاظ شود.

وی بر رصد مستمر و مداوم کانالهای فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان در این حوزه و نظارت و دقت بر فعالیت های مالی و رسانه ای کاندیداهای انتخابات تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز اظهار کرد: کمیته های رصد فضای مجازی و تبادل اطلاعاتی باید فعال بوده و در کمیته تبادل اطلاعاتی جنبه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بسیار حائز اهمیت است.

محمد جباری افزود: قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ابداعات قانونگذار در این زمینه بوده و ریشه آن به سیاستهای کلی نظام در انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر می گردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha