مدیر کل میراث فرهنگی فارس:عناصر زیباشناختی و خلاقیت برای نمادهای شهری لار، لازم است

شیراز - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: لارستان دارای ظرفیت‌های تاریخی وگردشگری غنی است اما تکنیک‌های زیباشناختی و خلاقیت لازم در نمادهای شهری و جلوه‌های بصری آن وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، محمد ثابت اقلیدی روز یکشنبه در جمع مسئولان وفعالان میراث فرهنگی، گردشگری و هنرمندان صنایع دستی لارستان افزود: لار به رغم همه ظرفیت‌ها نتوانسته چنانکه باید به یک مقصد گردشگری تبدیل شود؛ بنابراین زیست بوم تاریخی آن نیازمندبازآفرینی است.

وی با اشاره به بازار قیصریه لار، ادامه داد: گذشتگان لارستانی با مشقت فراوان با حمل مصالح از مسافت‌های دور و بدون امکانات عصر تکنولوژی، بناهایی مانند بازار و کاروانسراها را با ظرافتی بی‌بدیل بنا نهاده‌اند اما به این آثار توجه کافی نشده است.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: در حالی که برخی شهرهای کشورهای همسایه توانسته‌اند با ایجاد زیبایی‌های بصری گردشگران بیشماری را جذب کنند ودر این مصاف گوی سبقت را از شهرهای بزرگ و مطرح گردشگری دنیا بربایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس عنوان کرد: کاروانسراهای تاریخی گلشن و نو در شهر قدیم لار باید بهسازی و الحاقات و برخی مرمت‌های غیر اصولی برچیده شود.

ثابت اقلیدی اظهار کرد: اجازه تعدی به میراث تاریخی فارس داده نمی‌شود اما اعتبارات اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع برای مرمت این بناهای تاریخی اندک است.

وی گفت: همان طور که روش زندگی مردم نسل به نسل تغییر می‌کند باید هدایت خیران متناسب با نیازهای روز نیز فرهنگسازی شود و حمایت‌های این نیک اندیشان به شکلی مناسب به کار گرفته شود.

ثابت اقلدی با بیان اینکه از گذشته ریشه وبنیان خیرین در بازار بوده، گفت: باید بازاریان خیر، به پای کار مرمت بازار وکاروانسراها بیایند تا با کمک مجموعه میراث فرهنگی شاهد تحولی بزرگ در مرمت بناهای تاریخی لار باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس:عناصر زیباشناختی و خلاقیت برای نمادهای شهری لار، لازم است

مسقطی لاری برندسازی شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به برپایی نمایشگاه بین المللی تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن، اظهار کرد: این رویداد فرصتی برای معرفی برند لارستان در حوزه سوغات و به ویژه حلوای مسقطی این شهرستان است.

وی از مسئولان شهرستان خواست برای معرفی برند لار در قالب محتواهای مجازی برای این نمایشگاه اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از کاروانسراهای گلشن و نو و بازار قیصریه، کارگاه تولید حلوای مسقطی توکل، مجتمع گردشگری در دست ساخت بگال، نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره بومی محلی کرمستاج، کاروانسرای معتمد وباغ نشاط لارستان بازدید کرد.

لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha