هلال احمر تولید دستگاههای دیالیز را با کمک دانش بنیان‌ها پیگیری می‌کند

تهران- ایرنا- معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: این نهاد امدادی، نیاز سنجی تاسیس مراکز همودیالیز در استان‌ها، پیگیری تولید داخلی دستگاههای دیالیز در کشور و نیز خرید این دستگاهها از شرکت‌های مطرح خارجی را دنبال می‌کند.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به اساسنامه هلال احمر مبنی بر وظیفه این سازمان برای کمک به امر سلامت اقشار آسیب پذیر گفت: در حال نیاز سنجی در استان‌ها برای تاسیس مراکز همودیالیز هستیم که این کار با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت بخش دولتی و خصوصی در موضوع دیالیز گفت: با وجود فعالیت این دو بخش همچنان با کمبود تخت‌ها همودیالیز مواجه هستیم. از این رو هلال احمر به دلیل سابقه گسترده در حوزه درمان، می خواهد در این بخش نیز فعال شود.

نامدار با اشاره به فعالیت هلال احمر درچرخه تولید دستگاه‌های همودیالیز گفت: شرکت سها یک هلال احمر از گذشته اقدام به تولید صافی‌های دیالیز و دیگر اقلام مصرفی دیالیز می کند، همچنین هلال احمر با تولید کننده‌های مطرح جهانی دستگاه‌های دیالیز در ارتباط بوده است، از این رو قصد دارد با کمک شرکت‌ها دانش بنیان و معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در این امر ورود کند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: این معاونت پس از مشخص شدن مکان‌ها از سوی استان‌ها، با همکاری سازمان تدارکات پزشکی اقدام به تاسیس این مراکز خواهد کرد.

نامدار درباره مراکز قدیمی همودیالیز هلال احمر گفت: مرکز همودیالیز در شاهرود با ۲۵ تخت و دیگر مرکز همودیالیز در خیابان جشنواره تهرانپارس در حال ارایه خدمت به نیازمندان است.

وی با اشاره به اینکه اعلام نیازهای از سوی استان ‌های مختلف انجام گرفته است، ‌گفت: اکنون در حال بازدید از این مکان‌ها هستیم تا در صورت مناسب بودن اقدام به تجهیز آنها کنیم.

نامدار در ادامه بهره‌گیری از داوطلبان هلال احمر و خیران را از دیگر برنامه‌های معاونت درمان برای تاسیس این مراکز اعلام کرد و افزود: به تازگی یک فرد نیکوکار گیلانی اقدام به کمک به هلال احمر کرده که معادل ریالی این کمک حدود ۷ هزار میلیارد تومان ارزیابی شده و قرار است بخشی از این کمک در راستای تاسیس مرکز همودیالیز مصرف شود.

وی گفت: تمام این این مراکز در سال آینده افتتاح می‌شود و قرار است از دستگاه دیالیز خارجی و داخلی که مورد تایید وزارت بهداشت و مردم هست، استفاده شود.

به گزارش ایرنا، معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ۳۴ مرکز درمانی و ۴۶ مرکز واکسیناسیون در سراسر کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha