دبیر ستاد انتخابات: امکانات دولتی برای تبلیغات به مساوات در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد

قرچک - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: به منظور تحقق عدالت در فرآیند برگزاری انتخابات، امکانات دولتی برای تبلیغات به مساوات در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اسلامی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری قرچک با اشاره به لزوم همراهی همه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری باشکوه انتخابات اظهار داشت: بر اساس ماده ۷۴ قانون انتخابات، کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیل ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در ایجاد مواسات در تبلیغات، باید ظرفیت‌های خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی افزود: هیأت‌های اجرای لازم است تا جدولی از امکانات موجود در شهرستان‌ها را احصا و بر اساس برنامه ریزی عادلانه، در اختیار نامزدها قرار دهند تا آنان به صورت رایگان و یا شبه رایگان از این امکانات برای تبلیغات استفاده کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: با اجرای این قانون، شبهه‌ای که در برخی از افراد مبنی بر این که نامزدهای دارای تملک مالی، از ظرفیت بیشتری برای معرفی خود برخوردارند، برطرف می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اجرایی شدن قانون شفافیت در انتخابات خاطرنشان کرد: به منظور شفافیت در هزینه‌های تبلیغات انتخابات نامزدها، سامانه مالی انتخابات رونمایی شده و کلیه نامزدها موظفند تا شماره حسابی را تمامی گردش‌های مالی آنان در آن صورت می‌گیرد در این سامانه ثبت کنند.

وی اظهار داشت: در این سامانه تمامی هزینه‌های تبلیغاتی توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت و مراجع صالحه قضایی قابل بررسی است و اگر کسی از سقف مجاز اعلام شده عبور کند، از ۲ دوره حضور در نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی محروم می‌شود.

اسلامی با اشاره به زمان ۱۹ بهمن و اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان گفت: تا کنون ۱۳ هزار و ۲۶۷ نفر برای رقابت دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور تأئید صلاحیت شده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: با تغییرات صورت گرفته در قانون انتخابات، افراد رأی دهنده به غیر از شناسنامه، از چهار سند هویتی دیگر نیز می‌توانند برای شرکت در انتخابات استفاده کنند و دیگر نیاز به ممهور کردن شناسنامه به مهر ستاد انتخابات نیست.

وی افزود: در اجرای این قانون، مهمترین اصل، احراز هویت افراد است تا از واقعی بودن فرد رأی دهنده و جلوگیری از تکرار رأی گیری شهروندان جلوگیری شود که این مهم، با استفاده از دستگاه‌های احراز هویت برخط انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور تحقق این مهم و دست‌یابی به اهداف از پیش طراحی شده و رفع مشکلات احتمالی در زمان برگزاری امتحانات لازم است تا تمام دستگاه‌ها از جمله وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات و دستگاه‌های دیگر، زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای این قانون در سیگنال دهی شعب اخذ رأی شهری و روستایی را تا روز برگزاری امتحانات تأمین کنند.

اسلامی اضافه کرد: با رفع مشکلات سیگنال دهی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز دستگاه‌های برخط، از تکرار رأی دهی افراد که بر اساس ماده ۸۳ بند چهار جرم انگاری شده، جلوگیری خواهد شد.

انقلاب اسلامی الگوی مردم سالاری در جهان است

فرماندار شهرستان قرچک نیز در این جلسه اظهار داشت: انقلاب اسلامی مردم ایران با برگزاری انتخابات متعدد، الگوی مردم سالاری در جهان است.

حسین فخاری با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران نعمتی الهی است که سپاسگزاری این نعمت، جز با خدمت کردن به مردم میسر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایام الله دهه فجر فرصتی برای تبیین اقدامات صورت گرفته از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم است که این مهم، عین جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

فخاری تأکید کرد: برای تحقق اهداف نظام و پیشبرد اهداف انقلاب، نباید خود را به کار و تلاش در ساعات اداری محدود کنیم، امروز شناسایی اولویت‌ها و تلاش برای رفع مشکلات و مسائل کشور، باید دغدغه شبانه روزی مسئولان باشد.

این مسئول افزود: شأن مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمت رسانی به مردم است و این مهم جز با تکریم ارباب رجوع، شنیدن صدای مردم و رفع مشکلات با کمک خود مردم میسر نمی‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۱ اسفند گفت: انقلاب مردم ایران به رهبری امام راحل، بر اساس اراده مردم شکل گرفته و ارکان نظام نیز در طول سال های استقرار نظام جمهوری اسلامی، بر اساس خواست مردم شکل گرفته است.

فرماندار قرچک یادآور شد: در جریان انتخابات ۱۱ اسفند چهار هزار نفر فرآیند برگزاری انتخابات در قرچک را بر عهده دارند.

این مسئول از استقرار ۱۵۰ شعبه اخذ رأی شامل ۱۲۰ شعبه شهری، ۲۸ شعبه روستایی و ۲ شعبه سیار برای جمع آوری آرا مردم در انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha