استاندار خراسان رضوی: مشارکت حداکثری در میدان انتخابات مهم است

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: فراهم شدن زمینه برای مشارکت حداکثری در میدان انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار است و می تواند بر مولفه‌های گوناگون در این خصوص تاثیر بگذارد.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در نشست هیات نظارت بر انتخابات با حضور ناظرین شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان خراسان رضوی، افزود: انتخابات یک میدان مبارزه مهم است که تاثیرات مهمی بر حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد و سیاست دارد، بر این اساس دشمن درصدد است با عملیات رسانه‌ای جای حق و باطل را عوض کند.

وی با بیان اینکه «حق انتخاب» محصول رقابت در انتخابات است، بیان کرد: وقتی زمینه رقابت همه افراد شایسته فراهم شود، مردم در انتخاب دچار محدودیت نمی شوند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به چهار راهبرد موثر در انتخابات از جمله «امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت» افزود: برقراری امنیت، آرامش جامعه و اطمینان مردم از سلامت انتخابات؛ اعتماد فی مابین مردم و مسوولان را در بر خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه مشارکت مهم‌ترین راهبرد معرفی شده از سوی مقام معظم رهبری است، گفت: نقش مردم در هر چهار راهبرد ذکر شده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما به عنوان برگزار کننده انتخابات تلاش می‌کنیم تا این رویداد ملی همراه با امنیت و سلامت برگزار شود.

وی با بیان اینکه مردم در نظام اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار هستند، افزود: افرادی باید بر سرنوشت مردم حاکم شوند که صلاحیت داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه وظیفه ناظرین در سلامت انتخابات پررنگ‌تر است، تصریح کرد: شما باید نظارت کنید که از ابتدا تا انتها انتخاباتی سالم داشته باشیم.

به گفته وی، ما به عنوان مجریان باید زمینه را برای رقابت حداکثری کاندیداها و محیطی با کرامت و احترام برای انتخاب مردم فراهم کنیم.

نظری اطلاع رسانی اقدامات و خدمات را از عوامل امیدآفرینی در بین مردم دانست و افزود: خراسان رضوی در برخی از شاخص‌ها فراتر از برخی استان‌ها است که باید اطلاع‌رسانی شود.

تاکید بر حفظ سلامت انتخابات

رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: حضور در انتخابات برای مردم یک حق و تکلیف است و مشارکت مردم در عرصه های اجتماعی بسیار مهم بوده و موجب رشد و پیشرفت جامعه و موثر در سرنوشت انسانها است.

حجت الاسلام حمزه خلیلی بر انجام دقیق وظایف قانونی دستگاه های نظارتی در حفظ سلامت انتخابات تأکید کرد و افزود: مردم حق دارند در یک انتخابات آزاد شرکت کنند تا به موجب این حضور شایستگان انتخاب شوند.

وی با اشاره به هجمه هایی که از طرف دشمنان داخلی و خارجی علیه انتخابات وجود دارد؛ وظیفه دستگاه های نظارتی را بسیار مهم و حساس خواند و از آنها خواست وظایف قانونی خود را در راستای حفظ سلامت انتخابات و صیانت از حقوق مردم به بهترین شکل انجام دهند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است، حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی، حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه نیز دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس هستند و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار و تبلیغات از دوم اسفند آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha