کنگره جندی شاپور باید پیوست رسانه ای داشته باشد

تهران- ایرنا- نایب رییس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام گفت: کنگره جندی شاپور باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد، مثلا فیلم مستندی ساخته شود تا کسانی که در مورد جندی شاپور اطلاعات موثق و عمیق ندارند با این مستند آگاه شوند. نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما و دانشگاه تهران در این خصوص کمک خوبی می‌توانند انجام دهند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهل و هفتمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی نایب رییس کمیته برگزار و بر ضرورت بازتاب رسانه‌ای کنگره بین‌المللی جندی شاپور تاکید شد.

مباحث مطرح‌ شده در این جلسه در مورد بحث و بررسی برنامه‌های کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در سال ۱۴۰۳، گزارش امور اجرایی کنگره بین‌المللی جندی شاپور و گزارش سفر استانی سمنان و همایش اجرا شده در این شهرستان بود.

محمدرضا مخبر دزفولی در این جلسه با تقدیر از فعالیت‌های کمیته فرهنگ و تمدن و همایش‌ها و جلسات خوبی که در شهرستان شاهرود برای احیاء و پاسداشت فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی برگزار شد، اظهار داشت: این فعالیت‌ها بسیار خوب است و باید با قوّت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند تا در بهتر شناساندن فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در جهان اقدامات موثری انجام دهیم.

نایب رییس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام در خصوص کنگره جندی شاپور تأکید کرد: باید یک پیوست رسانه‌ای برای این کنگره داشته باشیم، مثلا فیلم مستندی ساخته شود تا کسانی که در مورد جندی شاپور اطلاعات موثق و عمیق ندارند با این مستند آگاه شوند. نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما و دانشگاه تهران در این خصوص کمک خوبی می‌توانند انجام دهند.

ایجاد اولین دانشکده فرهنگ و تمدن در شاهرود

مهدی نوید ادهم، دبیر کمیته گزارشی از سفر تیم اعزامی کمیته فرهنگ و تمدن به استان سمنان، شهرستان شاهرود و برگزاری دو نشست کارشناسی با فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان شهرستان شاهرود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ارائه کرد که در آن جلسه و بر اساس هماهنگی با رییس دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد اولین دانشکده فرهنگ و تمدن در شهرستان شاهرود در آینده نزدیک تشکیل شود.

در ادامه جلسه اعضا سایر اقدامات و پیشنهادهای در دست اقدام را مطرح کردند که یکی از آنها رونمایی از کتاب «از جندی شاپور تا دانشگاه تهران» بود.

مخبر دزفولی، رییس فرهنگستان علوم با توجه به اهمیت بازتاب رسانه‌ای این کنگره، بر تشکیل ستاد رسانه‌ای کنگره تأکید کرد.

وی در خصوص اهمیت مراکز فرهنگی سمنان تصریح کرد: به عنوان کمیته فرهنگ و تمدن توجه لازم را به میراث فرهنگی داشته باشیم.

در ادامه جلسه سایر موارد مربوط به کنگره بین المللی جندی شاپور و اقدامات و تمهیدات لازم در خصوص این کنگره به بحث و بررسی گذاشته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha