اهمیت روایت اول در جریان‌سازی خبری از بیان مدیرکل بنیاد شهید سمنان + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: برگ برنده، امتیاز بالا و جریان‌سازی خبری در عصر آگاهی و اطلاع‌رسانی با رسانه‌ای است که روایت‌کننده خبر اول باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین شکرویان روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان افزود: رسانه و خبرگزاری‌ها نقشی مهم در اطلاع‌رسانی دارند و اهمیت انتشار خبر در عصر فعلی که دوره آگاهی و اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود، بیش از گذشته بر همگان عیان است.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی نقشی مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و بر همین پایه هشت نشست خبری با خبرنگاران از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به صورت حضور در رسانه‌ها و یا میزبانی از خبرنگاران برگزار شد.

وی بیان کرد: رسانه و اصحاب رسانه نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و انتظار می‌رود بیش از پیش در این عرصه همراهی و ورود کنند.

این مسوول اظهار کرد: تعامل و همراهی بیش از پیش اصحاب رسانه با اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان در انتشار و نشر فرهنگ ایثار و شهادت مورد تاکید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ۳۵ شهید استان سمنان در راه پیروزی و سرنگونی رژیم طاغوت گفت: حضور در بین ایثارگران از جمله رویکردهای این اداره‌کل است و ۳۲۰ دیدار چهره به چهره با آنان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی ماه انجام شد.

در این دیدار، سعید صادقی مقدم رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان هم با اعلام آمادگی و تاکید بر ضرورت تعامل مسوولان با رسانه‌ها به منظور آگاهی بخشی و امیدافزایی در جامعه، افزود: ایرنا سمنان با نیروهای توانمند و جهادی در راستای اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ و ایثار شهادت تلاش می‌کند و از جمله اقدام‌ها آغاز خبرهای هر روز صبح خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان سمنان با معرفی شهدا در قالب «شهیدنامه ایرنا استان سمنان» است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تأسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی بیش از هشت دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است و همچنین خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سمنان از سال ۱۳۵۳ تاسیس و آغاز به کار کرد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha