کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو تهران کار بزرگی است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به کاهش سرفاصله حرکت قطارها، گفت: با توجه به کمبود ناوگان و محدودیت‌های موجود، کاهش یک تا ۲ دقیقه‌ای بدون اضافه شدن قطار جدید، کار بسیار بزرگی است.

به گزارش ایرنا از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه؛ مسعود درستی روز یکشنبه با اشاره به اینکه در مهر ماه پارسال مترو تهران و حومه با ۱۴۴ ایستگاه در ۲۵۸ کیلومتر مسیر ریلی مشغول خدمت‌رسانی به مسافران بود، افزود: اکنون با ۱۵۶ ایستگاه و ۲۹۴ کیلومتر طول، بدون اضافه‌ شدن حتی یک رام قطار و تنها به همت کارشناسان شرکت توانسته‌ایم سناریوهای زمان‌بندی حرکت قطارها را بهبود بخشیم.

وی اظهار کرد: کم‌ کردن سرفاصله یک‌ دقیقه‌ای حرکت قطارها با توجه به افزایش طول خطوط و ایستگاه‌ها کار آسانی نبود چرا که این مهم در شرایطی اتفاق افتاد که ناوگان مترو هیچ افزایشی نداشته به همین دلیل کار بسیار سختی را انجام دادیم که در سالیان گذشته اتفاق نیفتاده است.

کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو تهران کار بزرگی است

درستی با اشاره به اینکه خط ۶ در سال گذشته به‌صورت دو قطعه‌ای فعالیت می‌کرد و سرفاصله حرکت قطارها از ایستگاه شهید ستاری تا تربیت‌ مدرس ۱۸ دقیقه و از ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا ایستگاه دولت‌آباد ۱۵ دقیقه بود، ادامه داد: از ابتدای امسال با راه‌اندازی بخش میانی از ایستگاه امام حسین (ع) تا تربیت‌ مدرس طول خط به ۲۶ کیلومتر رسید و به رغم افزایش مسیر، اما با سرفاصله حرکت ۱۵ دقیقه‌ای به مسافران خدمات‌رسانی کردیم.

وی اضافه کرد: ۱۸ مهر ماه امسال با افتتاح ایستگاه‌های شهران، شهر زیبا و شهید آرمان علی وردی تعداد ایستگاه‌های فعال خط ۶ به ۲۰ ایستگاه و طول خط به حدود ۳۲ کیلومتر افزایش یافت و با توجه به استقبال مسافری از همان تاریخ سرفاصله حرکت ۱۲ دقیقه‌ای در خط اجرا شد.

درستی با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر هیچ قطار جدیدی با توجه به افزایش خطوط و ایستگاه‌ها به مترو تهران اضافه نشده است، گفت: با استفاده بهینه از ظرفیت موجود ناوگان و با تلاش همکاران در مدیریت ایمنی و مهندسی عملیات، سناریوهای زمان‌بندی حرکت قطارها تجزیه‌ و تحلیل و بهبود یافت.

کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو تهران کار بزرگی است

وی تاکید کرد: با همراهی و همدلی همکارانم در مرکز فرمان و مدیریت عملیات خطوط از ظرفیت موجود ناوگان استفاده بهینه‌تری کردیم تا بتوانیم سرفاصله حرکت قطارها را در خط ۶ و سه کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه یادآور شد: در خط هفت ایستگاه میدان کتاب را اضافه کردیم که تا ۲ ماه پس از افتتاح، ایجاد نارضایتی بخاطر اختلالات فنی داشتیم ولی خوشبختانه از اوایل دی ماه این اختلالات فنی برطرف و کاهش سرفاصله حرکت قطارها صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۵۰ ایستگاه فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha