۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۱۱
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85376557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرانفروشی و درج نکردن قیمت پرتکرار ترین تخلفات واحدهای صنفی خوزستان هستند

اهواز - ایرنا - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان پرتکرارترین تخلفات واحدهای صنفی استان شناسایی شده را درج نکردن قیمت و گران‌فروشی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا حمیدرضا فلاح روز یکشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده طی سال جاری از ۱۲۰ قلم کالای مورد نیاز خانوار ۴۰ قلم کالا افزایش قیمت نداشتند که مهمترین آن‌ها برنج و روغن خوراکی بوده است.

وی گفت: ۳۵ قلم کالا نیز ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته که مهم‌ترین این کالاها لوازم خانگی بوده و ۲۸ قلم کالای دیگر نیز ۴۹ درصد افزایش قیمت داشته که گوشت قرمز و لاستیک در این بخش قرار دارند.

مدیر کل صمت خوزستان با بیان اینکه مجوز استخدام ۶ هزار بازرس در کل کشور صادر شده بیان کرد: این اداره کل نیز درخواست جذب ۲۰۰ بازرس را داده که قطعا با افزوده شدن این تعداد نیرو بازرسی از بازار بهتر خواهد شد.

وی گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۷۹ هزار بازرسی در استان انجام شد که ۹ هزار و ۵۰۰ پرونده تخلف در این بازرسی ها تشکیل گردید.

فعالیت ۹۰۳ واحد مرغداری در خوزستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درادامه این نشست بیان کرد: حسب دستور استاندار خوزستان برای خودکفایی تولید مرغ در استان مجوز تاسیس ۶۴۲ واحد جدید مرغداری صادر شد که از این تعداد ۳۱ واحد وارد مدار تولید شدند.

عبدالامیر نیرومند با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰۳ واحد مرغداری در خوزستان مشغول فعالیت هستند ادامه داد: ۱۵۷ واحد تولیدی دیگر در دست ساخت و باقی در حال دریافت استعلامات لازم هستند.

وی گفت: با این تعداد واحد مرغداری فعال در خوزستان ۲۰ میلیون قطعه در هر دوره( ۴۵ روز) تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: در ۹ماهه اخیر ۴۲ میلیون جوجه‌ریزی در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد رشد داشته است.

نیرومند در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با توجه به افزایش عرضه مرغ در بازار و کاهش قیمت این کالا برای جلوگیری از کاهش جوجه‌ریزی و ترغیب مرغداران برای ادامه این روند باید مازاد تولید در استان به صورت منجمد ذخیره گردد و یا با قطعه‌سازی به فروش برسد.

وی خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی ۶ هزار تن مرغ، یک هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و تامین ماهانه ۲ هزار تن شکر و برنج در استان برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز دیده شده تا برای تامین کالاهای اساسی در استان مشکلی وجود نداشته باشد.

مدیر کل تعاون روستایی خوزستان در ادامه این نشست با اشاره به خرید میوه تنظیم بازار عید نوروز استان بیان کرد: از ۲ سال گذشته خرید میوه عید نوروز به اتحادیه‌ها واگذار شده و دولت مبلغی را در این خصوص پرداخت نمی‌کند.

جمیل ضافی‌پور زرگانی در ادامه بیان کرد: ۴۰۰ تن میوه شامل ۲۵۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب توسط بخش خصوصی از استان‌های مازندران و آذربایجان غربی خریداری شد و از هفته آینده ذخیره‌سازی آن در اهواز انجام می‌شود.

وی گفت: از ۲۲ اسفند ماه امسال تا سوم فروردین ماه سال آینده عرضه میوه تنظیم بازار عید نوروز در یکصد غرفه تعیین شده در استان عرضه خواهد شد.

ضافی‌پور زرگانی با اشاره به اینکه میوه‌ها تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهند شد تصریح کرد: همچون سال گذشته ‌کمیته کشف قیمت در استان تشکیل و به صورت منظم قیمت میوه ایام نوروز در بازار رصد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha