رونمایی از نیروگاه خورشیدی الغدیر، حرکت در مسیر مدیریت انرژی

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، گفت: به منظور مدیریت مصرف انرژی و استفاده از منابع تجدید پذیر، نخستین نیروگاه خورشیدی در مرکز معاینه فنی الغدیر راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حلیا سادات حسینی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از بسته محیط زیستی شهرداری تهران، افزود: به منظور کاهش مصرف برق نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در مجموعه معاینه فنی خودروهای شهر تهران در الغدیر منطقه ۱۸ راه اندازی شد.

وی ادامه داد: همچنین امروز ۲ نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در مناطق ۹ و ۲۱ راه اندازی شد و تلاش داریم تا پایان سال نیز چند نیروگاه دیگر در مناطق دیگر راه اندازی کنیم.

سادات حسینی اظهار کرد: این اقدامات پیرو اسناد بالادستی و مصوبه هیات وزیران است که شهرداری تهران و کلیه شهرداری‌ها را موظف کرده ۲۰ درصد برق خود را از انرژی خورشیدی تامین کنند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ این موضوع در دستور کار اداره کل محیط زیست توسعه پایدار شهرداری تهران قرار گرفت و هدف اول، اجرای طرح های کوچک مقیاس برای احداث نیروگاه خورشیدی است که با توجه به امکانات سازمانی و بودجه‌ در نظر گرفته شده برای ادارات محیط زیست مناطق ۲۲ گانه این طرح در مناطق عملیاتی خواهد شد که با اجرای این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ یک مگاوات دیگر نیز به تولید برق از انرژی خورشیدی اضافه می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه برای ساخت نیروگاه‌های بزرگ‌مقیاس در دو حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی درحال پیگیری از شهرداری تهران هستیم، اضافه کرد: پس از پروژه‌های کوچک مقیاس تولید برق به کمک انرژی خورشیدی، به دنبال احداث نیروگاه‌های بزرگ مقیاس هستیم.

وی در خصوص رونمایی از سیستم هوشمند آبیاری فضای سبز نیز یادآور شد: این سیستم هوشمند آبیاری برای نخستین بار در شهر تهران راه اندازی شده که تلاش داریم با استفاده از دانش و تکنولوژی مدیریت انرژی را در دستور کار قرار دهیم.

سادات حسینی گفت: با اجرای این سیستم آبیاری فضای سبز مرکز معاینه فنی الغدیر به مرکز دوستدار محیط زیست نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha