«ما می‌توانیم» تولیدات ایرانی را جهانی کرد + فیلم

ارومیه - ایرنا - صنعتگر ارومیه ای و مدیرعامل شرکت اروم صنعت سامان (اروم تریلر )گفت: توان افزایی داخلی و امید به شعار «ما می توانیم» موجب جهانی شدن تولیدات ایرانی در بخش صنعت شد به گونه‌ای که هم اکنون ۷۰ درصد خط تولید جدید این بنگاه اقتصادی برای بازار روسیه تولید می شود و از استانداردهای فراکشوری برخوردار است.

به گزارش ایرنا سال ۱۳۷۸ که از خدمت سربازی تمام شد زمینی به مساحت ۴۰۰ متر با سرمایه ای بسیار اندک را برای شروع یک کار تولیدی اجاره کرد و بعد از مدتی کوتاه همان زمین کوچک را خریداری کرد و تبدیل به یک‌هزار متر مربع و بعد از ۲ یا سه سال به ۱۰ هزار متر مربع کرد و هم اکنون در مساحتی به وسعت ۱۰ هکتار مشغول کار تولیدی با سایر همکارانش است.

۶۰۰ نفر فقط در یک مجموعه از این هلدینگ بزرگ مشغول به کار هستند و همچنان در حال توسعه این مجموعه در سه بخش هستند، به گفته خودش در جاده شهید کلانتری نیز یک قطعه زمین برای تولید محصولات متفاوت و قطعات یدکی جدید با کمک راه و شهرسازی تهیه کرده اند و با توجه به کمبود احساس شده در زمینه قطعات خودرویی با خودشان قرار گذاشته اند تا خط تولید رینگ را در استان پایه ریزی کنند.

در ابتدای کار با یک محصول کار را شروع کردند و از آن به بعد همواره توسعه و تولید محصولات جدید با تکنولوژی های جدید را در دستور کار خود داشتند و هم اکنون محصولات انحصاری خوبی را در حال تولید دارند که فقط در کشورهای اروپایی تولید می شود و با ایده هایی که دارند توانسته اند در این زمینه گامهای بلندی بردارند.

رحیم بانی مسعود مدیرعامل شرکت اروم صنعت سامان (اروم تریلر) در ارومیه است که روایت خدمت و تلاش خود را این چنین برای ما روایت می کند.

وی صحبتهایش را با بیان مشکلاتی در زمینه نیروی کار ماهر شروع کرد و اینگونه پای حرفهای وی نشستیم:

ایرنا: یافتن نیروی کار ماهر و آموزش برای آنها در مجموعه شما چگونه است؟

بانی مسعود: ۱۵ سال قبل جوشکار c۲ نمی توانستیم پیدا کنیم و افراد معدودی در استان در این رشته مهارت داشتند ولی هم اکنون در این استان انواع جوشکاران تخصصی را شاهد هستیم و خودمان هم آموزش داده ایم و هم دوره های آموزشی با همکاری فنی و حرفه ای داشتیم.

اگر فردی اهل کار و تلاش باشد ما او را بدون هر گونه سوال و جوابی استخدام می کنیم و اگر علاقه به یادگیری داشت، حقوق و بیمه او را از روز اول پرداخت می کنیم هم اکنون ما از نظر جوش و هم از نظر تراشکاری و تعمیرکاری در سی ان سی مشکلی نداریم و از نیروهای بومی استفاده می کنیم و دیگر از استان آذربایجان شرقی نیرو به‌کار گیری نمی کنیم.

«ما می‌توانیم» تولیدات ایرانی را جهانی کرد + فیلم

ایرنا: در باره سختی های کارتان برایمان بگویید؟

بانی مسعود: سختی های کار، آزمون و خطا و هزینه هایی که در مسیر دستیابی به تکنولوژی محصولات پرداخت کردیم کم نبوده است و بعد از تلاش های بسیاری عاقبت موفق شدیم.

برای نمونه ورق تانکر تریلر ال پی اجی (حمل انواع گازهای مایع) در ۱۵ سال قبل در ایران تولید نمی شد و در آلمان تولید می شد و تمامی محصولات وارداتی بود؛ به خاطر حساسیت تولید این محصول باید از اروپا وارد می شد.

ما ورقهای این تانکر را وارد کردیم و بریدیم و به فولاد مبارکه دادیم تا تولید کنند و بعد از چندین بار آزمون و خطا و هزینه هایی که در این زمینه به فولاد مبارکه دادیم، موفق شدیم به تکنولوژی این تولید دست پیدا کنیم و هم اکنون این دستاورد هم برای خود این شرکت مورد استفاده است و هم در شرکتهای پتروشیمی که مخازن گازی تحت فشار تولید می کنند، از این ورق ها استفاده می کنند.

علاوه برآن تانکر تریلر ال پی جی تولید داخل نداشت که خوشبختانه تولید می کنیم و باز فقط در ارومیه توسط مارال صنعت و اروم تریلر تولید می شود و تولید آن در هیچ مجموعه تولیدی در کشور نیست.

در کنار موارد گفته شده تریلی های یخچالدار، مخازن ایزوتانک، مخازن کرایوژونیک و تانکر تریلی های LPG جزو تولیدات ابداعی و شاخص این مجموعه در سطح خاورمیانه و کشور است.

«ما می‌توانیم» تولیدات ایرانی را جهانی کرد + فیلم

ایرنا: تولید تریلی یخچالدار به عنوان نیاز اساسی آذربایجان غربی به ماشینهای یخچالدار در بخش کشاورزی در چه وضعیتی است؟

بانی مسعود: تریلی های یخچالدار از نیازهای مبرم آذربایجان غربی است چرا که شهر ارومیه در ترانزیت میوه معروف است و کشورهای همسایه مثل عراق حتی واردات آب معدنی را در کامیونهای یخچالدار قبول دارند.

در مرز های استانی اگر کمی متمرکز شویم، ۸۰ درصد تریلی های یخچالدار متعلق به کشور ترکیه هستند و برای صنعت کشاورزی و صادرات یک نیاز اساسی محسوب می شود و حمایت دولت از صنعت کامیونهای یخچالدار لازم است چرا که توان کشاورزان از خرید این نوع تریلر ها بسیار اندک است.

توانایی تولید این واحد صنعتی برای روزانه تولید چهار دستگاه است ولی نیازمند وامهای کم بهره به این بخش هستیم چرا که محصول تولیدی در استان با یک کیفیت بالا به دست مصرف کننده می رسد و این نیاز به حمایت را چندین برابر می کند.

یخچالهای تولید این واحد با قیمت مناسبی عرضه می شود و قابلیت حمل محصول زیادی را دارد و بازارهای داخلی در اولویت است.

تانکر تریلی یخچالدار نیز از تولیدات ماست و برای اولین بار یخچال یک تکه فایبر گلاس را شرکت اروم تریلر وارد ایران کرده است، البته شرکتهای دیگر مثل ماموت هم تولید دارند ولی این نوع صنعت ۵۰ سال است منسوخ شده و این تکنولوزی وارداتی ما مطابق با استاندارهای روز در اروپاست.

گفتنی است مزایای یخچال های اروم تریلر بارخور بودن، وزن سبک، کاهش مصرف سوخت، جذب رطوبت، حمل راحت و تردد راحت در جاده های بین المللی و هدر نشدن دماست.

«ما می‌توانیم» تولیدات ایرانی را جهانی کرد + فیلم

ایرنا: با توجه به اینکه شما به تکنولوژی های برخی تولیدات خاص دسترسی دارید، در زمینه صادرات این محصولات چه گامهایی برداشتید؟

بانی مسعود: در زمینه افزایش صادرات هم گامهای مهمی برمی داریم علاوه بر اینکه نیازهای ارگانهای دولتی استان را تهیه می کنیم و صادرات برای کشورهای همسایه، عربی و خود ترکیه را شاهد هستیم.

بازار روسیه هم از مشتریان خاص ماست که ۷۰ درصد تولیدات از خطوط جدید ما با استانداردهای فرا کشوری مختص این کشور تولید خواهد شد چرا که نیاز این کشور بسیار بالاست و ورود به بازار این کشور بسیار با اهمیت است.

برآن هستیم که یک خط مونتاژ در این زمینه راه اندازی کنیم چرا که بازار این کشور کشش این حجم تولید را دارد.

برای توسعه همواره برنامه داریم و مجدد می گویم که اشتغالزایی در این مجموعه با یک نفر شروع شده است و هم اکنون علاوه بر ۶۰۰ نفر کنونی ۷۰۰ نفر نیز از سال آینده مشغول به کار خواهند شد که جهش خوبی در بخش اشتغال کشور است.

ایرنا: آیا تاکنون از تسهیلات دولتی و مزایای جلسات استانی در زمینه رفع موانع تولید استفاده کرده اید؟

بانی مسعود: ما امکانات و تسهیلات نمی خواهیم و جزو شرکتهای خوش حساب در دارایی و بیمه هستیم ولی فقط روان سازی در اعطای مجوزهای را خواهانیم و مشکل ما فقط بوروکراسی اداری است.

این منابع و شرکت متعلق به همه مردم آذربایجان غربی است و ما از منابع استان استفاده می کنیم؛ همچنین در زمینه ارتباط و پاسخگویی مدیران ارشد استانی مشکلی نداریم ولی برخی مدیران میانی با ما همکاری نمی کنند.

استاندار آذربایجان غربی، معاون اقتصادی استاندار همواره پای صحبت های ما بوده اند و شبانه روز آماده پاسخگویی هستندو تمامی واحد های تولیدی از تیم اقتصادی و فعلی استان راضی هستند.

اردوی راویان پیشرفت آذربایجان غربی برگزار شد

همزمان با برگزاری جام رسانه ای امید در آذربایجان غربی اردوی راویان پیشرفت برای خبرنگاران استان برگزار شد که در این اردوی یک روزه خبرنگاران از واحد صنعتی شرکت اروم صنعت سامان " اروم تریلر" بازدید کرده و از نزدیک در جریان تولیدات و نحوه فعالیت این واحد صنعتی قرار گرفتند.

گفت و گو در زمینه میزان تولید و انواع محصولات میزان اشتغال زایی ایجاد شده و اهداف بلند مدت این شرکت در این دیدار مطرح شد و حاضران از بخشهای مختلف تولید محصولات متنوع این مجموعه بازدید کردند.

راه اندازی واحد تولیدی که کارکنان آن از بانوان سرپرست خانوار انتخاب می شوند، از برنامه های مطرح شده توسط مدیرعامل این شرکت بود که با استقبال خبرنگاران مواجه شد.

#پیشرفت_آذربایجان_غربی

#پیشرفت_ایران

#جام_رسانه_امید

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha