۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85376886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونمایی از تمثال شهدای دانش‌آموز عملیات فتح‌المبین در بندرگناوه

گناوه – ایرنا – همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، روز دوشنبه در آئینی از تمثال ۲۴ شهید دانش‌آموز در دبیرستان شهدای فتح‌المبین بندر گناوه باحضور دانش‌آموزان و مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،فرماندار گناوه در این آئین اظهار کرد: آحاد جامعه بخصوص دانش آموزان در قبال خون شهدا رسالت مهمی داریم و باید از آرمان‌های امام راحل، شهدا و دستاوردهای انقلاب با اتحاد و انسجام حراست و پاسداری کنیم.

" محمدتقی صفری " افزود: آرامش و امنیت کشور مدیون و مرهون عزیزانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمنان بیافتد

وی گفت: شهدای آموزشگاه فتح المبین گناوه در زمانی که دشمن بعثی با حمایت چندین کشور به ایران اسلامی حمله کرد، سنگر مدرسه را ترک و با حضور در جبهه از دین و کشور خود جانانه دفاع کردند.

رونمایی از تمثال شهدای دانش‌آموز عملیات فتح‌المبین در بندرگناوه

فرماندار گناوه خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: شما به عنوان آینده سازان ممکلت رسالت و مسئولیت مهمی در این برهه دارید که حضور در صحنه ، پاسداری از دستاوردهای نظام و فراگیری علم و دانش هدفمند از مهمترین آنها است.

وی از اقشار این شهرستان خواست تا در ۲ رویداد مهم امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهم اسفند حضوری پرشور و حداکثری داشته باشند.

صفری یادآور شد: این شهرستان در عملیات غرورآفرین فتح المبین، شهدای والامقامی تقدیم میهن و انقلاب کرده‌ است که از این شمار ۲۴ شهید دانش‌آموز ، مدیر و معلمان یک آموزشگاه بودند کهاین مدرسه هم اینک به نام شهدای فتح المبین نامگذاری و مزین است.

رونمایی از تمثال شهدای دانش‌آموز عملیات فتح‌المبین در بندرگناوه

عملیات فتح المبین چهار مرحله‌ای در فروردین ۱۳۶۱، باعث تثبیت مواضع و آزادسازی بخش عظیمی از مناطق اشغال شده توسط دشمن در جنوب کشور شد و نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس برابر جبهه متحد استکبار جهانی در جنگ تحمیلی علیه کشورمان به شمار می‌رود.

اجرای هوشمندانه عملیات فتح المبین باعث شد تا ۲ هزارو ۵۰۰ کیلومتر از خاک سرزمین عزیزمان آزاد شود و دشمن بیش از ۱۵ هزار نفر اسیر و ۲۵ هزار نفر کشته و زخمی بدهد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر ۲۳۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن و انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha