۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85377033
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جاده‌های ایلام مه‌گرفته و لغزنده است

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85377033
جاده‌های ایلام مه‌گرفته و لغزنده است

ایلام - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: جاده‌های استان با توجه به بارش نزولات آسمانی، مه گرفته و لغزنده است و به رانندگان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سیدزاهدین چشمه‌خاور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از باز بودن تمامی راه های ارتباطی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه بارش نزولات آسمانی در محورهای استان از مردم تقاضا می شود با توجه به لغزندگی جاده ها و مه گرفتگی، از ترددهای غیرضروری در جاده های استان جدا خودداری کنند.

وی بیان کرد: رانندگان در شرایط بحرانی و ناپایدار جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان مطلع شوند و هنگام سفر، تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ، سوخت کافی، آذوقه و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: از مردم تقاضا می شود برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در محورهای سردسیر که مانع از انجام برفروبی و نمک پاشی عوامل راهداری در جاده ها می شود، خودداری کنند.

چشمه خاور اضافه کرد: به رانندگان توصیه می شود از تردد غیر ضروری در محورهای استان اجتناب ورزیده و با رعایت نکات ایمنی با عوامل راهداری و نیروهای امدادرسان همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام افزود: برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌های استان، ۱۱ هزار تن نمک و ماسه به منظور اجرای طرح زمستانی در ۱۶ راهدارخانه ثابت و سیار ذخیره شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۷۲ نیروی راهداری و پشتیبان با تجهیزات و بکارگیری ۲۴۲ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در طرح راهداری زمستانی استان مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha