توجه به دانش‌آموزان المپیادی سبب کسب نتایج بهتر در مسابقات جهانی می‌شود

تهران- ایرنا- دانش‌آموز المپیادی رشته ریاضی و دانشجوی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه توجه بیشتر به المپیادی‌ها سبب کسب نتایج بهتر در مسابقات جهانی می‌شود، گفت: احیای باشگاه دانش‌پژوهان جوان سبب رسیدگی بیشتر به این قشر از دانش‌آموزان می‌شود.

به گزارش ایرنا، پانزدهم بهمن جشن احیای باشگاه دانش پژوهان جوان با حضور رییس جمهور برگزار شد، باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سال ۷۳ آغاز به کار کرد اما در سال ۸۹ به صورت یک مرکز و به زیر مجموعه سازمان ملی پرورش استعداد درخشان درآمد؛ در سال ۱۳۹۸ و به دنبال انتقاد رهبر معظم انقلاب از افت تیم های اعزامی ایران به مسابقات جهانی المپیادهای علمی، بار دیگر موضوع احیای این باشگاه با هدف پشتیبانی از دانش آموزان نخبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.

سرانجام در سال ۱۴۰۰ با تصویب اساسنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی این باشگاه دوباره به صورت یک سازمان مستقل درآمد و از اردیبهشت ماه امسال با انتخاب هیات امنای باشگاه و سپس رییس آن فعالیت اجرایی و عملیاتی آن کلید خورد.

در این راستا، آروین طاهری المپیادی ریاضی و دانشجوی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف که در آیین احیای باشگاه دانش پژوهان جوان نیز حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه تمرکز اصلی باشگاه بر دانش‌آموزان المپیادی است، هرچقدر که بیشتر به المپیادی‌ها رسیدگی شود، نتایج بهتری در مسابقات جهانی و ارتقای جایگاه علمی کشورمان دریافت می‌شود.

وی افزود: در سال های گذشته باشگاه دانش‌پژوهان جوان شرایط نامناسبی داشت و به سختی می توانست برای دانش آموزان کلاس های آموزشی برگزار کند.

توجه به دانش‌آموزان المپیادی سبب کسب نتایج بهتر در مسابقات جهانی می‌شود


این دانش‌آموز المپیادی درباره جشن احیای باشگاه دانش‌پژوهان با حضور رییس جمهور اظهار کرد: این رویداد بسیار خوب و دلگرم کننده‌ای بود؛ اگرچه دوران تحصیل ما در آموزش و پرورش تمام شده و دانشگاه تحصیل می کنیم اما هنوز با باشگاه دانش پژوهان جوان همکاری داریم و می خواهیم در آنجا به تدریس دانش‌آموزان المپیادی مشغول باشیم.

طاهری عنوان کرد: احیای باشگاه اتفاق بسیار خوبی برای جامعه المپیادی‌های کشور است زیرا هنوز بیشتر مردم نمی دانند المپیاد چیست و اغلب والدین نیز بر کنکور فرزندانشان تمرکز دارند.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف درباره انگیزه خود برای تدریس در باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: آقای حسینی رییس باشگاه پیشتر معلم و مشاور ما بودند ما تلاش ایشان را دیدیم و برای ما انگیزه شده که ما هم در این راستا تلاش کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha