ظرفیت مخازن نفتی منطقه تربت‌حیدریه افزایش یافته است+فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های‌ نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: به برکت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هم اکنون شاهد مولدسازی ظرفیت‌های بی‌استفاده انبار نفت منطقه و افزایش یک و هشت دهم برابری ظرفیت مخازن نفتی این منطقه هستیم.

جواد بلندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ظرفیت‌سازی با بهره‌گیری از توان نیروهای متخصص و متعهد در بهینه سازی و تغییر کاربری خط انتقال حاصل شده است.

وی ادامه داد: تامین سوخت پایدار برای مردم در این حوزه عملیاتی به عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب در این منطقه نفتی است که با وجود افزایش مصرف سوخت با کمک نیروهای متخصص و توانمند موفق به توسعه زیرساخت‌ها برای رفع نیاز روز مردم جنوب خراسان رضوی و همچنین قسمت‌هایی از استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی شده‌ایم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های‌ نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: در این راستا شاهد افزایش توان ناوگان حمل و نقلی از ۱۷۴ دستگاه نفتکش ، به ۳۱۸ دستگاه در دوره کنونی هستیم.

بلندی افزود:هم اکنون سوخت‌رسانی به ۱۰ شهرستان زیرپوشش این منطقه واقع در جنوب خراسان رضوی با کمک ۶۵ جایگاه بنزین و همچنین ۳۳ جایگاه سوخت گاز طبیعی (سی‌.ان‌.جی) انجام می‌شود که همه جایگاه‌ها را اداره استاندارد ارزیابی کرده است و به روز هستند.

وی با اشاره به سیاست وزات نفت دولت سیزدهم مبنی بر حرکت به سمت سوخت پاک و بهینه ادامه داد: بر این اساس به دنبال ایجاد نیروگاه خورشیدی هستیم که مقدمات کار فراهم شده است و تا یکی ۲ ماه آینده فعال خواهد شد.

به گزارش ایرنا شرکت ملی پخش فرآورده‌های‌ نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان است.

انبار نفت این منطقه یکی از مبادی هشت گانه صادرات فرآورده‌های نفتی کشور است که عملیات سالیانه آن توزیع حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر انواع سوخت‌های مایع بنزین موتور، نفت گاز، نفت سفید و نفت‌کوره و افزون‌ بر ۹۶ میلیون مترمکعب گاز سی.ان.جی در منطقه است.

این منطقه دارای ۶۵ باب جایگاه عرضه سوخت مایع، ۲ فروشندگی سکودار و ۱۲ فروشندگی فرآورده‌های نفتی معمولی و همچنین ۳۳ باب جایگاه عرضه گاز طبیعی با ۱۴۳ نازل فعال است.

منطقه تربت‌حیدریه دارای ۸۸۴ مصرف کننده عمده، هشت هزار و ۸۰۰ مصرف کننده جزء، ۶۹ کارخانه و صنایع تبدیلی و ۷۵ معدن فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha