ملی‌پوش بدمینتون: در جام فجر تاریخ‌سازی نکردیم/ اعزامی در این یک‌سال نداشتیم

تهران- ایرنا- عضو تیم ملی بدمینتون گفت: بازی برابر چنین تیم‌های قوی چون برزیل و کسب مدال نقره کار بسیار بزرگی در دوبل زنان بود اما تاریخ‌سازی در این بخش نشد زیرا من در سال ۱۳۹۸ در همین ماده به مدال رسیدم.

نسیم صفایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه سطح مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر بسیار بالا بود، اظهار داشت: چون المپیک در پیش است، بهترین کشورها و بازیکنان جهان در این مسابقات شرکت کردند. بیش از ۱۰ بازیکن دارای رنکینگ زیر ۱۰۰ حضور داشتند و همین موضوع سبب شد تا سطح جام فجر خیلی بالا برود.

وی افزود: تیم ملی بدمینتون بانوان توانست تا فینال دوبل صعود کند و با شکست برابر برزیل به ۲ مدال نقره دست یابد. بازی برابر چنین تیم‌های قدرتمندی کار بسیار بزرگی است اما تاریخ‌سازی در این بخش نشده است زیرا من در سال ۱۳۹۸ در بخش دوبل به مدال طلا رسیدم و اولین مدال ما در این بخش در مسابقات بدمینتون جام فجر نبود با این وجود کسب مدال در دوبل بانوان با توجه به سطح بالای فنی مسابقات امسال، اتفاق خوبی است.

ملی‌پوش بدمینتون عنوان کرد: من در این مسابقات تا مرحله ۳۲ بالا آمدم و به مصاف دو حرف مجارستانی و هندی رفتم اما نتوانستم صعود کنم زیرا رنکینگ آنها خیلی بهتر از من بود و حتی سطح بازی آنها قوی‌تر از من بود.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین ضعف ما در این رقابت‌ها، کم تجربگی بازیکنان بود و در تورنمنت‌های کمی حضور داشتند. در کنار آن تداوم تمرینی ندارند و دو یا سه هفته قبل از جام فجر تمرینات خود را شروع می‌کنند و تعطیلی اردوها تا جام فجر سال آینده ادامه دارد. اگر بتوانیم تمرینات را ادامه دهیم نتایج بهتری می‌گیریم.

صفایی خاطرنشان کرد: سالی یکبار بخواهیم به مسابقات برون مرزی اعزام شویم و یک هفته قبل از مسابقات اردو داریم و نسبت به بازیکنان کشورهای دیگر ساعت‌های تمرین ما کمتر است. هرجور حساب کنیم خیلی بد است که با این اختلاف سطح به مصاف بازیکنان کشورهای دیگر می‌رویم.

وی یادآور شد: دختران ما امسال در دوبل رنکینگ ۶۰ دنیا را شکست دادند و به نقره رسیدند. این موضوع نشان می‌دهد که اگر بازیکنان ما همه جوره در زمین بجنگند، کسی نمی‌تواند به آنها غلبه کند. امسال هم از طرف فدراسیون اعزامی نبود و اگر هم اعزامی باشد یک هفته قبل از آن تمرین می‌کنیم و به آمادگی هم نمی‌رسیم.

ملی‌پوش بدمینتون گفت: بازیکنان برای اعزام به صورت شخصی اقدام می‌کنند و موانع زیادی روبروی آنها قرار دارد اما تمام تلاش خود را در این مسیر می‌کنند. ما نیاز به انگیزه و حمایت بیشتری داریم. رنکینگ من تا قبل از مسابقات فجر ۳۱۵ بود و الان به زیر ۳۰۰ رسیده است اما تا کسب سهمیه المپیک فاصله زیادی دارم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha