سخنگوی شورای علمای فلسطین: انقلاب اسلامی ایران تاریخ جهان را دگرگون کرد

تهران- ایرنا- رئیس هیات مشورتی و سخنگوی شورای علمای فلسطین در لبنان و خارج گفت: انقلاب اسلامی ایران نه تنها این کشور، بلکه چهره تاریخ جهان را دگرگون کرد.

«شیخ محمد صالح الموعد» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا افزود: حاکم ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، شخصی وابسته و خودباخته بود که این کشور را به رغم داشتن امکانات سرشار و نیروهای توانمند، به یک کشور عقب مانده و بدون اختیار تبدیل کرده بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) ملت ایران را به جایگاه شایسته خود رساند و این مرد مجاهد با آن نگاه نافذ و دید وسیع و آشنا به تاریخ، ملت ایران را به سوی این جایگاه رهبری کرد.

الموعد اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و پس از ایشان امام خامنه ای (دام ظله) اکنون به جایگاهی رسیده که از چهاردهه تاکنون بخش اعظمی از جهان را رهبری می کند.

سخنگوی شورای علمای فلسطین در لبنان و خارج اظهار داشت: نام ایران امروز به خاطر استقلال، جایگاه و اهمیتی که دارد، در صدر اخبار شبکه ها، تریبون ها و برسر زبان سران و رهبران جهان است و این کشور به یک ابرقدرت در همه زمینه ها تبدیل شده است.

به خاطر حمایت از ملت فلسطین، قدردان جمهوری اسلامی هستیم

سخنگوی شورای علمای فلسطین در لبنان و خارج بیان کرد: ما ملت فلسطین از ایستادگی و حمایت مردم و مسئولان جمهوری اسلامی از موضوع فلسطین قدردانی می کنیم و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و مبارک را به آن ها تبریک می گوییم.

الموعد افزود: انقلاب ملت ایران، انقلاب همه مستضعفان بود و این ملت پس از پیروزی، به یاری همه مستضعفان از جمله ملت مظلوم فلسطین شتافت و در راه یاری امت اسلامی، هزاران شهید تقدیم کرد.

وی تصریح کرد: مهمترین دستاورد ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال بود که در سایه آن با مستکبران و در راس آن ها آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی به عنوان سران توطئه علیه امت اسلامی رو به رو شد.

الموعد گفت: بر کسی پوشیده نیست که هدف همه توطئه ها، فراموشی و محو موضوع فلسطین بود و اگر فضل الهی و پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران نبود، اکنون خبری از فلسطین نبود.

حمایت ایران از فلسطین در بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی

وی افزود: حمایت از فلسطین دربیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی همواره نمایان و پر رنگ بوده و در دوران زعامت امام خامنه ای نیز ابعاد گسترده تری به خود گرفته است.

الموعد اظهار کرد: آیت الله خامنه ای این انقلاب را بر اساس اصول صحیح و سلیم راهبری کردند و در همه سخنان ایشان، موضوع فلسطین جایگاه ویژه ای دارد و همواره از همه شیوه ها برای اعلام حمایت، تایید و تشویق به یاری فلسطین استفاده کرده اند و با تمام امکانات و قدرت، این راه را ادامه می دهند.

رئیس هیات مشورتی و سخنگوی شورای علمای فلسطین در لبنان و خارج ادامه داد: شهدای جمهوری اسلامی ایران که در راه فلسطین به شهادت رسیده اند، از چشمه همین رهنمودها سیراب شده اند و ما همه آن ها را مانند شهدای خود، شهدای قدس و فلسطین می دانیم.

وی اضافه کرد: ایران از همه اجزای محور مقاومت از یمن قهرمان که خواب را از چشمان آمریکا و صهیونیست ها گرفته و بر دریای سرخ مسلط شده تا عراق، سوریه، لبنان و فلسطین و همه مظلومان حمایت می کند.

فلسطین در خون سید حسن نصرالله جریان دارد

الموعد افزود: مقاومت و جنوب لبنان از زمان اشغال فلسطین در کنار این ملت مظلوم ایستاد و امت اسلامی باید در کنار این مقاومت به رهبری «سید حسن نصرالله» که فلسطین در خون او جریان دارد و بر اساس یک موضع عقیدتی و دینی از فلسطین حمایت می کند، بایستد.

وی با بیان اینکه امروز غزه از شرف امت اسلامی دفاع می کند، تصریح کرد: برخی از کشورهای عربی و حکام وابسته و خودفروخته به جای دفاع از فلسطین، علیه آن توطئه می کنند و هیچ کمکی سیاسی، نظامی، مادی و معنوی به فلسطین نمی کنند.

سخنگوی شورای علمای فلسطین در لبنان و خارج اضافه کرد: حکام این کشورها فقط مانند تماشاچی ایستاده اند و از صهیونیست ها می خواهند که ملت فلسطین را نابود کنند و ما از خدا می خواهیم که ما را از شر این حکام خائن راحت کند.

الموعد گفت: در جنگ اخیر، حکام کشورهای عربی، غزه را تنها گذاشتند و در مقابل جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت و در راس آن امام خامنه ای(دام ظله) و سید حسن نصرالله و سید عبدالملک الحوثی با همه شیوه های ممکن از فلسطین حمایت کردند.

حکام خودباخته به زباله دان تاریخ خواهند رفت

وی اظهار داشت: برادران ما در ایران، لبنان، سوریه، عراق و یمن اعلام کرده اند که تا توقف کامل تجاوز به غزه و لغو محاصره آن، عملیات ها علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی متوقف نخواهد شد.

الموعد اضافه کرد: شاهد هستیم که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه روزی در حال فعالیت در محافل بین المللی به منظور پایان یافتن این تجاوز است.

سخنگوی شورای علمای فلسطین در لبنان و خارج گفت: ما از حکام خودباخته و ترسو که ذره ای شرف ندارند و چک سفید اطاعت به آمریکا و رژیم صهیونیستی داده اند، انتظاری نداریم و آنها دیر یا زود با انقلاب و خیزش ملت ها به زباله دان تاریخ خواهند رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha