سردشت پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سردشت با ۱۵میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود امواج ناپایدار بارشی به منطقه که با خود افزایش ابر، وزش باد و بارش برف را به همراه داشتند، در شبانه روز گذشته بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی تداوم داشت و علاوه بر سردشت، بارش ها در پیرانشهر ۱۰ میلی‌متر، اشنویه ۹ میلی‌متر، نقده ۲.۴ میلی متر، تکاب ۱.۴ میلی‌متر، میاندوآب ۱.۲ میلی متر و بوکان نیز یک میلی‌متر ثبت شد.

وی اضافه کرد: این امواج بارشی تا روز سه شنبه به فعالیت خود ادامه می دهند و با خروج آن جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می شود، در ضمن دمای هوا نیز به طور میانگین در این منطقه تا پنج درجه سانتی‌گراد افزیش پیدا کرده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: حداقل دمای هوا در ماکو و سلماس که روز گذشته منفی هشت درجه بود امروز به منفی سه و منفی پنج رسیده و حداقل دمای هوا در پلدشت، تکاب و چالدران منفی چهار درجه سانتی گراد بود.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته میاندوآب با حداکثر دمای هشت درجه سانتی‌گراد، گرمترین و سلماس با حداقل دمای منفی پنج درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین یک و پنج درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha