۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85377346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طنین نوای بهشتی حنانه همزمان با جشن ۴۵ سالگی انقلاب در کردستان

سنندج- ایرنا-کاروان قرآنی انقلاب پنج روز مهمان کردستانی‌ها بود، استانی که مرکز آن شهر مسجد و مناره‌هاست و دارالمومنین ایران به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انقلاب اسلامی، انقلابی برگرفته از قرآن، احیاگر آن و بهترین نسخه برگرفته از الگوی حاکمیت اسلامی در بستر تاریخ بوده و سیاست گذاری تعمیق قرآن و تحقق حاکمیت قرآنی از ارکان نظام انقلاب اسلامی است.

افق انقلاب اسلامی، گذار به حکومت قرآنی و حاکمیت کامل معارف و الگوهای قرآنی در آن است، راهی که از ابتدا تاکنون داشته و در پرتو آن توانسته امروز به برترین حکومت دینی دنیا تبدیل شود، چیزی که استکبار جهانی فکرش را هم نمی کرد.

برای همین در دهه فجر، قرآن و محافل انس با این آیات نورانی در برنامه‌ها جایگاه ویژه ای دارد و امسال کردستان میزبان ششمین کاروان قرآنی انقلاب بود.

جنس این کاروان با همه کاروانهای دیگر فرق دارد، قاریان و حافظان قرآن شهر به شهر در مسیرهای کوهستانی و برفی کردستان، قدم بر می‌دارند و در مساجد و محافل قرآنی حاضر می شوند و مردم هم شوق دیدار با آنان را دارند.

از قروه به سنندج، مریوان، بانه و سقز رفتند تا شهر به شهر از حکمت‌های قرآنی سخن بگویند و صوت دلنشین و بهشتی قاریان در فضای کردستان طنین انداز شود.

کاروان ۴۰ نفره از قاریان و حافظان قرآنی از ۱۱ بهمن به کردستان آمدند و مسئول این کاروان به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور تبیین دستاوردهای قرآنی در ایام الله دهه فجر پیشنهادی مبنی بر تاسیس و عضویت کمیته قرآن به ستاد ارائه شد که از سال ۱۳۸۶ این کمیته در ستاد اجرایی فعالیت خود را با مسئولیت سازمان دارالقرآن الکریم آغاز کرد و ۶ سال گذشته کاروانهای قرآنی در دهه مبارک فجر هر سال به مناطق مختلف کشور اعزام شد و امسال استانهای کردستان و آذربایجان غربی میزبان این کاروان است.

مهدی قره‌شیخلو با بیان اینکه کمیته قرآنی این کاروان به مدت پنج روز در استان کردستان حضور دارند، افزود: این کاروان در شهرستان‌های قروه، سنندج، مریوان، سقز و بانه یک محفل بزرگ قرآنی با حضور قاریان کشوری و استانی برگزار کرد.

برگزاری پنج کارگاه آموزشی قرآن کریم با حضور کاروان قرآنی شامل کارگاهای آموزشی تجوید، حفظ، صوت و لحن و سبک زندگی اسلامی در تمام شهرستان‌های یاد شده از جمله برنامه‌های این کاروان قرآنی است که قره‌شیخلو به آن اشاره کرد.

طنین نوای بهشتی حنانه همزمان با جشن ۴۵ سالگی انقلاب در کردستان

حنانه دختری با نوای بهشتی

یکی از این برنامه‌ها که در کتابخانه امام خامنه ای سنندج با حضور بانوان سنندجی برگزار شد، فکر نمی کردم خبری باشد چون محفل مختص بانوان بود ولی برای آشنایی با فعالیت کاروان به آنجا رفتم.

پس از برنامه های ابتدایی، مجری از یک دختر نوجوان برای تلاوت قرآن دعوت کرد، "حنانه خلفی"، حافظ و قاری قرآن.

نوای بهشتی این دختر آنقدر جذاب بود که اشک از چشمان برخی حاضران جاری شد، کودکان خردسال هم در آن مراسم بودند و شاید تنها مراسمی بود که در طول اجرای برنامه هیچ همهمه و شلوغی به چشم نخورد، همه جانها گوش شده بود و داشت از آیاتی می شنید که برنامه دنیا و آخرت انسان در آن گنجانده شده است.

پیش از تلاوت خودش را اینطور معرفی کرد: "حنانه خلفی، دانش کلاس دهم تجربی و در ۷ سالگی در ۹ ماه، حافظ کل قرآن کریم شده و در حال حاضر دانشجوی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران هستم".

وی حافظ کل قرآن و متولد سال ۱۳۸۶ در شهرستان ازنا استان لرستان است که حالا به عنوان حافظ کل قرآن شناخته می‌شود.

حنانه در سال ۱۳۹۴ در سن هشت سالگی خدمت رهبر معظم انقلاب رسید و ایشان به این دختر حافظ قرآن توصیه کرد تا قرآن را ترجمه کند و حالا حنانه مشغول ترجمه در بخش مفردات قرآن است.

او کودکی و شیطنت های آن را به همراه دارد، وقتی تاب می خورد قرآن می خواند و به نظرش حفظ قرآن هیچ وقت او را از بازی و سرگرمی های کودکی منع که نکرد، بلکه زمینه سفرهای داخل و خارج از کشور را هم برایش فراهم کرد؛ طوریکه در لبنان، عراق، ترکیه و سوریه نیز برنامه داشته است.

طنین نوای بهشتی حنانه همزمان با جشن ۴۵ سالگی انقلاب در کردستان

خانواده قرآنی حنانه

مادرش گفت: خانواده من با قرآن بزرگ شده‌اند و همگی حافظ قرآن هستند.

مادر حنانه افزود: فرزندانم در حد یک و ۲ جزء مسابقات قرآن شرکت و رتبه کسب می‌کردند که به دلیل نبود امکانات کافی به تهران آمدیم.

وی ادامه داد: وقتی سه ساله بود شب‌ها موقع خواب بالشتک‌هایی را که نوای قرآن از آن تلاوت می‌شد زیر سرش می‌گذاشتم و آیه‌های قرآن زیباترین نوایی بود که با آن به خواب می‌رفت و بعد از یک سال آیه‌هایی که زمان خواب می‌شنید در ذهنش ملکه می‌شد و آنها را تکرار می‌کرد، طوری که ما صبح ها با تلاوت قرآن حنانه از خواب بیدار می شدیم.

مادر حنانه گفت: حنانه کمتر از پنج سال داشت که تحت‌تأثیر فضای قرآنی ایجاد شده در خانه و دیدن خواهران و برادری که حافظ کل قرآن بودند، تصمیم گرفت حفظ قرآن را شروع کند؛ حفظ کلام‌ خدا را از سوره‌های کوچک آغاز کرد و بعد از مدتی که جزء ۳۰ را در خانه حفظ کرد پدرش او را به جامعه‌القرآن برد تا روان‌خوانی قرآن را با روش اشاره یاد بگیرد.

مراسم تمام شد و گروه قرآنی صهبا نیز چند برنامه اجرا کردند، کاروان قرآنی رفت ولی نور تلاوت آن در کردستان ماندگار است.

طنین نوای بهشتی حنانه همزمان با جشن ۴۵ سالگی انقلاب در کردستان

این کاروان ۱۹ بهمن همزمان با عید سعید مبعث پیامبر(ص) در حسینیه اعظم ثارالله شهرستان ارومیه برنامه پایانی خود را برگزار خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha