مرکز پت‌اسکن آفتاب هدیه سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه با حضور وزیر کشور افتتاح شد

کرمانشاه- ایرنا- مرکز «پت اسکن آفتاب» بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه هدیه سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه امروز دوشنبه در پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر کشور و استاندار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «احمد وحیدی» وزیر کشور به همراه «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه با حضور در مجتمع درمانی امام رضا (ع) از دستگاه پت اسکن این مجتمع رونمایی کردند. با راه‌اندازی این پت‌اسکن علاوه بر هم‌استانی‌ها، سایر استان‌های غرب کشور از خدمات درمانی این دستگاه بهره‌مند می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در توضیح افتتاح این دستگاه با اشاره به اینکه این دستگاه هدیه سفر مقام معظم رهبری به استان است، گفت: هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح این دستگاه سرمایه گذاری شده است.

مرکز پت‌اسکن آفتاب هدیه سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه با حضور وزیر کشور افتتاح شد

قباد محمدی همچنین افزود: در حال حاضر این مرکز در هفته حدود ۲۰ بیمار را می پذیرد که برای بیماران صعب العلاج و نشان دار با هزینه کم و برای دیگر بیماران حدودا نصف هزینه بخش خصوصی می باشد.

وی اضافه کرد: دستگاه تصویربرداری پت اسکن یک سیستم تصویربرداری پیشرفته است که با دقت بالا به تشخیص بیماری کمک‌ می کند و همزمان می تواند هم تصویر ساختاری و هم تصویر عملکردی از بدن را به پزشک نشان دهد.

محمدی تصریح کرد: این دستگاه در تشخیص انواع سرطانها ، مرحله بندی سرطان و بررسی بازگشت مجدد بیماری به بدن ، متاستازها بسیار کمک کننده است و پزشک می تواند پاسخ به درمان را توسط این دستگاه بررسی کند.

وزیر کشور صبح امروز (دوشنبه) برای افتتاح چند طرح عمرانی، صنعتی و اجتماعی و بازدید از چند طرح دیگر از جمله منوریل، بازارچه‌های عرضه کالا و واحدهای بزرگ صنعتی در سفری یک روزه وارد کرمانشاه شد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون بیش از چهار هزار تخت بیمارستانی در قالب ۲۰ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha