۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85377438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ کیلومتر نوسازی شبکه آب در اردستان انجام شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبر: 85377438
۱۲ کیلومتر نوسازی شبکه آب در اردستان انجام شد

کاشان - ایرنا- مدیر آب و فاضلاب اردستان گفت:امسال۱۲ کیلومتر نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات آب و فاضلاب انجام شده است.

به گزارش ایرنا، علی عباسی روز دوشنبه در نشیت خبری افزود: این طرح در روستاهای نیسیان،مار، موغار،.تلک آباد،و رحمت آباد اجرا شده،همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ متر توسعه شبکه در شهر اردستان ، شهر مهاباد و روستای کچومثقال در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود بارندگی قرارگاه رصد وپایش در اردستان تشکیل شده پیش بینی های بارندگی در سال آینده انجام می شود و در صورت کمبود بارندگی، برای تامین آب مورد نیاز از دستگاه های شهرستان کمک خواهیم گرفت.

مدیر آب و فاضلاب اردستان بیان کرد: میزان مصرف آب در منطقه متناسب با منطقه کویری نبوده، فرهنگ سازی در حال انجام است و ضروری است خانواده ها در مصرف بهینه آب بیشتر دقت کنند.

عباسی تصریح کرد: در سال جاری ۴۳۵ فقره انشعاب جدید در سطح شهرستان نصب شده، ۴۵ فقره انشعاب فاضلاب نیز وصل شده، حفر چاه دوم آب شرب شهر زواره با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در دست اجرا می باشد، همچنین لوله گذاری فاضلاب یکی از شهرک های اردستان بطول یک کیلومتر مناقصه آن برگزار شده است.

مدیر آب و فاضلاب اردستان بیان کرد:اجرای طرح تله متری یا مدیریت هوشمند و کنترل از راه دور در ۴ مخزن خط انتقال آب اصفهان به اردستان و ۲ ایستگاه آب اردستان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت آب وفاضلاب در حال اجرا بوده تا یکماه آینده به بهره برداری می رسد و با اجرای این طرح مدیریت بهتر انجام شده حدود ۳۰ درصد دبی آب ارسالی به شهرستان افزایش خواهد یافت.

عباسی گفت: در حال حاضر یک سوم آب مصرفی شهرستان، ۲ میلیون متر مکعب است که از شبکه آبرسانی اصفهان و ۵۰ حلقه چاه عمیق و برخی قنات های اردستان تامین می شود، همچنین آب مصرفی شهر اردستان از شبکه اصفهان و یک حلقه چاه و در زمان بحران از چاه شهرداری تامین می شود.

وی در خصوص وضعیت مجتمع روستاهای برزاوند و همبرات گفت: طرح مجتمع برزاوند در ۲ مرحله اجرا می شود که مرحله نخست آن از منطقه کوهپایه در حال انجام است و مرحله دوم که در شهرستان است تفاهمنامه بین آبفا، استانداری اصفهان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه اردستان صورت گرفته، قرارداد آن‌بسته شده، نقشه و لوله آن آماده شده پیمانکار انتخاب گردیده به محض ابلاغ قرارداد عملیات اجرا آغاز می شود.

مدیر آب و فاضلاب اردستان بیان کرد: روستای نیسیان مرکز دهستان برزاوند با ۴۸۰ خانوار، نهوج، مار، مبارکه، مارچوبه، خرم آباد، فسخود، همبر، آستانه، بند آستانه، عباس آباد، گل ومل ، چاهریسه ، خیرآباد و دیزیچه بخشی از روستاهایی می باشند که با مشکل تامین آب مواجه هستند و می طلبد که هر چه زودتر با تخصیص اعتبار لازم، مجتمع‌های آبرسانی برزاوند و همبرات تکمیل و به شبکه آب پایدار متصل شوند

عباسی گفت: استفاده از انشعاب غیر مجاز و نصب پمپ غیرمجاز آسیب جدی به شبکه آبرسانی وارد می کند که خط قرمز آبفا به حساب می آید و در سال جاری ۲۰ انشعاب غیر مجاز شناسایی و جمع آوری شده، از طرف دیگر اکیپ سه نفره مروجین صرفه جویی تشکیل و کار خود را از روستاها آغاز کرده ، حدود ۲۰درصد هدر رفت آب بدلیل فرسوده بودن تاسیسات آبرسانی و پراکندگی خطا در شبکه انتقال داریم.

وی بیان کرد: اکنون ۱۰۸ روستای این شهرستان زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند و بخش‌هایی که‌ در مسیر شبکه‌ آب اصفهان قرار دارند به طور مستقیم و ۶۰ روستا به وسیله تانکر از این آب استفاده می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: آب شهرستان علاوه بر شبکه آبرسانی اصفهان از طریق ۱۳ رشته قنات، ۵۰ حلقه چاه، پنج دهانه چشمه و ۱۹ ایستگاه پمپاژ تامین می شود.

وی تصریح کرد: اردستان بیش از ۲۸ هزار مشترک آب و ۲ هزار و ۳۰۰ مشترک فاضلاب دارد ، همچنین شهرستان دارای ۱۴۲ کیلومتر خط انتقال آب، ۳۹۰ کیلومتر خط انتقال آب روستایی، ۲۴۲ کیلومتر شبکه شهری، ۷۵۰ کیلومتر شبکه داخلی روستا و ۴۵ کیلومتر شبکه‌ فاضلاب است.

از مجموع ۲۳۰ روستای اردستان، ۱۲۰ روستای دارای سکنه است و از میان آنها ۶۱ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha