۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85377466
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت‌های امروز، استقلال کشور را به منصه ظهور رسانده است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: پیشرفت‌های امروز کشور در بخش‌های مختلف، استقلال کشور را به منصه ظهور رسانده و جهانیان را شگفت‌زده کرده است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز دوشنبه در همایش شکوه انتخابات در شهرستان لاهیجان اظهار کرد: پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی هیچکس فکر نمی‌کرد که روزی ایران در بخش‌های مختلف تولید، پزشکی، علمی، تسلیحاتی و دانش بنیان جزو کشورهای برتر در جهان باشد؛ اما امروز جوانان ما توانسته‌اند در بخش‌های مختلف به رتبه‌های بزرگی دست یابند و پیشرفت‌های ما در همه ابعاد به خصوص در علم روز، جهانیان را شگفت زده کرده است.

وی اضافه کرد: البته از سال ۹۲ و به بهانه انرژی هسته‌ای کشور را معطل کردند تا به علم روز دنیا دسترسی نداشته باشیم؛ اما هم اینک ما به خوبی شعار "استقلال" را به منصه ظهور رسانده و به هیچ کشوری وابستگی نداریم .

استاندار گیلان بیان کرد: هم اینک نیز شاهد ارتباطات گسترده جهانی هستیم و قرار گرفتن در پیمان شانگهای نیز برگ برنده‌ای برای ما بوده زیرا توانستیم روابط بسیار خوب اقتصادی با کشورهای مختلف داشته باشیم.

عباسی در ادامه بیان کرد: دشمنان سعی در تضعیف ما دارند و بسیار بیرحم هستند؛ به طوری که برخی از دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند و حتی به زائران ما نیز رحم نمی‌کنند اما جرات ندارند که در خصوص گزینه نظامی صحبتی کنند زیرا به قدرت ایران واقفند.

نماینده عالی دولت در ادامه به پیشرفت‌های تولید برق در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: طی ۲ سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و تولید برق اکنون بیش از مصرف آن در کشور است؛ به همین دلیل دیگر در فصل گرما شاهد قطعی برق نیستیم.

عباسی گفت: در بخش گاز نیز سال گذشته با مشکلاتی مواجه بودیم که امسال با توجه به افزایش تولید، مشکلی در این بخش نیز نخواهیم داشت؛ همه این نعمات به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است زیرا قبل از انقلاب به هیچ وجه به روستاها توجه نمی شد اما هم اینک اکثر روستاهای ما از نعمت برق و گاز بهره‌مندند.

استاندار گیلان افزود: همچنین میزان بی سوادی که قبل از انقلاب ۶۰ درصد بوده، امروز به زیر ۱۰ درصد رسیده و با توجه به پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان، امید به زندگی از ۵۸ سال به بالای ۷۰ سال افزایش یافته که باید این دستاوردهای بزرگ انقلاب را در قالب جهاد تبیین به نسل امروز انتقال دهیم.

عباسی اظهار کرد: در بخش تولید و فناوری نیز جزو کشورهای برتر دنیا هستیم؛ در تسلیحات نظامی و ساخت پهباد حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و باید از داشته‌های خود دفاع کنیم و با همه سلایق سیاسی موجود، به طور یکپارچه و متحد کنار هم باشیم.

وی ادامه داد: نگاه دولت سیزدهم به تولید و افزایش آن است؛ ما نیز در این خصوص گام بر می‌داریم و در بخش چای و برنج نیز اقداماتی انجام شده تا مطالبات چایکاران پرداخت شود و برنج کشاورزان نیز به صورت توافقی خریداری شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در روز ۱۱ اسفندماه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نباید نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت باشیم؛ مردم انقلاب کردند و در همه عرصه‌ها نیز پای انقلاب خود ایستاده‌اند و این بار نیز با مشارکت و انتخاب شایسته خود همه را شگفت زده خواهند کرد.

عباسی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید به نفع مردم در مجلس کار انجام دهند؛ با دولت نیز تعامل داشته باشند اما در کار دولت دخالت نکنند؛ امیدواریم که مردم با حضور پرشکوه در انتخابات، نفرات اصلح را در بین سلایق مختلف سیاسی انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha