دانشگاهیان بالاترین اقبال را نزد مردم دارند و در انتخابات مرجع تصمیم‌گذارند +فیلم

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد نقش‌آفرینی دانشگاهیان در انتخابات گفت: دانشگاهیان بر اساس نظرسنجی‌ها بالاترین اقبال را نزد مردم دارند و در مسائل مختلف مانند انتخابات به عنوان مرجع تصمیم‌گذار بین مردم مطرح هستند.

محمدعلی زلفی‌گل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در مورد نقش‌آفرینی دانشگاهیان برای برگزاری بهتر و با مشارکت بیشتر مردم در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) اظهار داشت: امیدواریم جامعه فهیم، فرهیخته و فرزانه دانشگاهی با حضور پرشور و نشاط خود در انتخابات زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنند تا انتخابات پیش‌رو از خرد و عقل جمعی برتری برخوردار باشد.

به گزارش ایرنا، جامعه دانشگاهی همیشه نسبت به رویدادها و موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه حساس و در بسیاری موارد نقش‌آفرین بوده است. انتخابات نیز به عنوان موضوعی سیاسی و تعیین‌کننده سرنوشت و مسیر جامعه، از این امر مستثنی نبوده است و دانشگاهیان به قدر توان خود همواره در انتخابات فعال بوده و بر آن تاثیرگذار بوده‌اند. در حالی که کمتر از یک ماه تا زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱اسفند ۱۴۰۲ زمان باقی است، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به‌ویژه معاونت فرهنگی این وزارتخانه در تبیین سیاست‌های کلی برای دانشگاه‌ها از چند ماه قبل اقداماتی را صورت دادند.

بر همین اساس و برای نمونه قائم مقام و مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲۲ آذر از تدوین بسته سیاستی انتخابات خبر داده بود، همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رویکردها، راهبردها و برنامه‌های پیشنهادی برگزاری «انتخابات پُرشور، ایران قوی» را ۱۲ دی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور ابلاغ کرد.

افزون بر این، معاونت فرهنگی‌اجتماعی وزارت علوم علوم نیز در نشستی با اصحاب رسانه به تاریخ ۲۵ دی با تاکید بر اینکه هیچ سلیقه سیاسی برای دانشگاهیان و وزارت علوم ارجحیت ندارد، گفت: دانشگاه می‌تواند فرایند انتخابات را عقلانی کند.

دانشگاهیان بالاترین اقبال را نزد مردم دارند و در انتخابات مرجع تصمیم‌گذارند +فیلم

عبدالحسین کلانتری افزود: از زمان تاکید مقام معظم رهبری در مورد انتخابات در ابتدای سال ۱۴۰۲ جلسات متعددی در وزارتخانه داشتیم تا بر اساس تاکیدات ایشان و وظایف خود تمهیداتی را برای انتخابات تدوین و اجرا کنیم‌. ابلاغیه ای را بر این اساس اخیرا به دانشگاه ها ابلاغ و چارچوب فعالیت ها را مشخص کردیم. از دانشگاه‌ها خواستیم فضای سیاسی باز را برای کنشگران دانشجویی و تشکل های دانشجویی تدارک ببینند تا انتخابات پرشوری داشته باشیم.

همچنین معاون فرهنگی‌اجتماعی وزارت علوم و معاون فرهنگی‌دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشستی با معاون سیاسی وزیر کشور، در تاریخ اول بهمن اقدامات این وزارتخانه‌ها را برای افزایش مشارکت سیاسی دانشجویان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تشریح کردند.

در این نشست که با عنوان پنجمین جلسه شورای مرکزی هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی به صورت وبیناری با استانداری های سراسر کشور و معاونان فرهنگی دانشگاه ها برگزار شد به موضوع مشارکت و حضور پُرشور دانشجویان در انتخابات پیش رو پرداخته و بر اهمیت فعالیت دانشجویی تاکید شد و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست به ارائه برنامه هایی برای ارتقای سطح مشارکت بدنه دانشجویی و افزایش نشاط سیاسی در دانشگاه ها پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha