گزینه نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در سمنان به شورای مرکزی معرفی شد

سمنان - ایرنا - گزینه نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه برای معرفی به شورای مرکزی به منظور حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مجمع شوای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه سمنان،مهدیشهر و سرخه برگزار شد.

بر اساس گزارش دبیرخانه شورای ائتلاف استان سمنان، در اجرای فرآیند انتخاب گزینه های نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان، مجمع این حوزه انتخابیه با حضور ۶ نفر از داوطلبان برگزیده و با مشارکت ۳۰۰ نفر از موثرین شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه برگزار شد و پس از ارائه برنامه‌های داوطلبان در زمان بندی ابلاغی، طی فرایند رای‌گیری، بین عباس گلرو، نعیمه ذوالفقاری و اسماعیل شیرعلی به مرحله بعدی (مجمع استانی) راه پیدا کردند.

درگام بعد پس از طی فرایند های قانونی در مجمع استان، داوطلب نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه سمنان،مهدیشهر و سرخه جهت تایید نهایی به شورای مرکزی معرفی می‌شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

۴۶۱ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان پیش‌ثبت‌نام کردند که ثبت نام ۲۵۲ نفر نهایی شد و اکنون شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده به ۱۳۸ نفر رسیده است.

۶۷۹ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۴۷۶ شعبه شهری و ۲۰۳ روستایی و ۱۴۲ تعداد شعبه سیار و ۵۳۷ شعبه ثابت محسوب می شود.

۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند و اعلام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در انتظار اعلام نهایی شورای نگهبان است.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد.ش

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha