یک هزار و ۹۲۰ فقره پرونده اموال تملیکی در استان اردبیل تعیین تکلیف شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان اردبیل گفت: یک هزار و ۹۲۰ فقره پرونده اموال تملیکی اعم از فروش، اعاده ، استرداد و انهدام از آغاز دولت سیزدهم تاکنون در این استان تعیین تکلیف شده که از نظر ارزش کالا ۶ هزار و ۹۱۸ درصد نسبت به دوره قبل افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، داور سرپاکه روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از این میزان پرونده ۷۰۰ فقره با ۴۰۵ میلیارد ریال مربوط به عملیات فروش اموال تملیکی ، ۲۲۶ فقره مربوط به استرداد کالا با ۳۲۴ میلیارد ریال ، ۲۲۸ فقره مربوط به اعاده کالا با ۱۱ هزار میلیارد ریال و ۶۸۸ فقره پرونده مربوط به انهدام کالا با ۱۰۲ میلیارد ریال می‌باشد.

وی مجموع پرونده‌های وصولی مربوط به اموال تملیکی سازمان را یک هزار و ۸۵۵ فقره اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی این کالاها ۱۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به ۲ سال قبل ۲۰ درصد افزایش دارد.

سرپاکه ادامه داد: سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی وظیفه تحویل، نگهداری، تعیین تکلیف اموال و ضبط آن به نام دولت در چهار شیوه فروش ، اعاده ، استرداد و انهدام را دارد.

وی اظهار کرد: با شروع بکار دولت سیزدهم و دستور رئیس‌جمهوری ، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اقدام به اصلاح ساختار سازمانی ،تعیین تکلیف کالاها و همچنین ساماندهی و تجهیز انبارهای سازمان کرد ، طوری‌که در سال ۱۴۰۱ این سازمان در ثبت و نگهداری کالاها رتبه ممتازی کسب کرد.

مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان اردبیل با بیان اینکه این سازمان بزرگترین برگزار کننده مزایده در کشور است ، اظهار کرد: مزایده‌ها در این سازمان به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه ستاد ایران و سامانه تملیکی در این مزایده‌ها ثبت‌نام کنند.

سرپاکه درباره استرداد کالاهای مربوط به اموال تملیکی در استان نیز گفت: در استرداد کالاها سازمان وظایفی دارد و تا زمانی که رای مربوط به استرداد کالا صادر نشده ملزم به نگهداری آن در انبارها هستیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با اعاده کالاها هم ملزم به اعاده آن به صاحبان خود هستیم اما در صورتی که طی پنج ماه وضعیت این کالاها تعیین تکلیف نشود این کالاها متروکه شده و تحویل سازمان می‌شود.

سرپاکه اظهار کرد: سازمان تلاش دارد تا در جهت کمک به تولید و کسب و کار مردم راهکاری را پیش ببرد که کالاهای مکشوفه به صاحبان اصلی خود عودت داده شود.

مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان اردبیل افزود: کالاهای مربوط به مواد غذایی ، دارو و لوازم بهداشتی تقلبی نیز با استعلام و دستور مراجع مربوطه در لیست کالاهای منهدم قرار می‌گیرد.

سرپاکه از ساماندهی انبارهای اموال تملیکی استان خبر داد و گفت: با دستور رئیس‌جمهور ملزم به ساماندهی، تجهیز و قفسه‌بندی مناسب انبارها شدیم و در حال حاضر تمامی مشخصات لازم بر روی کالاها ثبت شده و در قفسه‌های مناسب جایگزین شدند.

وی عمده کالاهای نگهداری شده در انبارهای اموال تملیکی استان را دستگاه ماینر ، لوازم یدکی، البسه و لوازم آرایشی و بهداشتی اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha