فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه تا ۲ سال آینده افتتاح می‌شود
عکس آرشیوی است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه گفت: در صورت وجود اعتبار فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه تا سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی غلامرضایی امروز دوشنبه در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه برگزار شد، گفت: از سال ۸۴ تا ۸۸ پروژه مونوریل شهری کرمانشاه در شورای عالی ترافیک کشور، استان و شورای شهر کرمانشاه مصوب و از سال ۱۳۹۰ این پروژه آغاز شد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۳ بود که با توجه به ایرادات وارده به پروژه، بازنگری روی طرح انجام شد و پروژه از مونوریل تبدیل به قطار سبک شهری شد.

غلامرضایی به تشریح اطلاعات این پروژه پرداخت و افزود: در این پروژه ۱۳ ایستگاه در ۱۳ کیلومتر از طول خط این پروژه از میدان معلم تا میدان فردوسی در ۲ فاز احداث خواهد شد که حدود پنج و نیم کیلومتر آن به صورت روگذر و مابقی به صورت زیر گذر است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه گفت: اعتبار سال گذشته این پروژه ۲ هزار میلیارد ریال بود که امسال تخصیص داده شد و اعتبار امسال نیز هفت هزار میلیارد ریال است که سال آینده تخصیص داده می‌شود.

فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه تا ۲ سال آینده افتتاح می‌شود

به گزارش ایرنا، پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال ۱۳۹۳ با تغییر سیستم، از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و همان زمان مقرر گردید ۶ کیلومتر از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود.

مرحله اول این پروژه از میدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول ۸.۶ کیلومتر تا میدان آزادی ادامه پیدا می کند و مرحله دوم نیز به طول حدود ۴.۴ کیلومتر از میدان آزادی آغاز و تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.

از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر، هفت کیلومتر ابتدایی آن به صورت روگذر (میدان معلم تا بالاتر از سه راه ۲۲ بهمن) و ۶ کیلومتر باقی مانده نیز (از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت زیرگذر خواهد بود.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است؛ در این کلانشهر روزانه به طور میانگین یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافرت درون شهری انجام می شود.

وزیر کشور صبح امروز (دوشنبه) برای افتتاح چند طرح عمرانی، صنعتی و اجتماعی و بازدید از چند طرح دیگر از جمله منوریل، بازارچه‌های عرضه کالا و واحدهای بزرگ صنعتی در سفری یک روزه وارد کرمانشاه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha