کارخانه تولید پوره و کنسانتره در اشنویه افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- کارخانه تولید پوره و کنسانتره با حضور استاندار آذربایجان‌غربی در شهرستان اشنویه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه و در پنجمین روز از دهه مبارک فجر مهمان مردم شهرستان اشنویه بود که در طول این سفر علاوه بر افتتاح چندین طرح صنعتی و عمرانی مانند کارخانه تولید پوره و کنسانتره، افتتاح سردخانه و سورتینگ ۲ هزار تنی و۲۳۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، از روند احداث بیمارستان ۸۰ تختخوابی اشنویه بازدید کرد.

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، کارخانه تولید پوره و کنستانتره در اشنویه به بهره برداری رسید.

این کارخانه با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۱۰ هزار تُن انواع پوره در سال، به بهره برداری رسید که با بهره برداری از این واحد برای ۴۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد شد.

افتتاح سردخانه و سورتینگ ۲ هزار تُنی اشنویه

سردخانه و سورتینگ ۲ هزار تنی اشنویه با حضور استاندار آذربایجان‌غربی با حضور استاندار آذربایجان‌غربی در ایام دهه مبارک فجر، سردخانه و سورتینگ ۲ هزار تنی شهرستان اشنویه با ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۱۷ نفر، به بهره براری رسید.

افتتاح ۲۳۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)

در آیینی به صورت نمادین در روستای حسن آباد شهرستان اشنویه به صورت همزمان ۲۳۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) شامل ۱۹ واحد شهری و ۲۱۱ واحد روستایی به بهره براری رسید.

کارخانه تولید پوره و کنسانتره در اشنویه افتتاح شد

بازدید از روند احداث بیمارستان ۸۰ تختخوابی اشنویه

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در ادامه سفر به شهرستان اشنویه، از روند احداث بیمارستان ۸۰ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.

بیمارستان ۸۰ تختخوابی اشنویه در زمینی به مساحت ۳۵ هزار مترمربع و زیربنای ۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع در ۳ طبقه احداث می شود و شامل بخش‌های جراحی، زنان، سی سی یو، آی سی یو، ۳ اتاق عمل داخلی قلب و کودکان است.

رسیدگی به مناطق محروم، مرزی و روستایی در اولویت است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در راستای اجرای سیاست های دولت سیزدهم، یکی از اولویت های ما رسیدگی به مناطق محروم، کم برخوردار، مرزی و روستایی در استان است.

محمدصادق معتمدیان در جمع مردم روستای لولکان شهرستان اشنویه، با بیان اینکه خدمات دولت سیزدهم در مناطق مرزی، روستایی و کم برخوردار بی نظیر بوده، افزود: ۵۶۳ روستای آذربایجان‌غربی در ۲ سال گذشته از نعمت گاز برخوردار شدند که این خدمت در نوع خود کم نظیر است.

کارخانه تولید پوره و کنسانتره در اشنویه افتتاح شد

وی همچنین با اشاره به اینکه تا پایان سال آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در گازرسانی‌ به مناطق کوهستانی و صعب العبور منطقه انجام شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی خود را خدمتگزار مردم دانسته و افزود: با افتخار برای خدمت بی منت و حل مشکلات مردم شبانه روز تلاش می کنیم و بهترین لحظات زندگی ما، شادی مردم و گره گشایی از مشکلات آنان است.

معتمدیان همچنین اضافه کرد: شهرستان اشنویه در بسیاری از شاخص های توسعه ای از جمله راه روستایی، شبکه ارتباطات و بهره مندی از اینترنت و گازرسانی، در جایگاه مناسب در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

وی در ادامه افزود: عملیات احداث مدرسه شبانه روزی برای دختران روستاهای منطقه و روستای آغ بلاغ که در سفر قبلی قول داده بودیم، در حال انجام است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وظیفه دولت تامین سلامت و بهداشت مردم است، تصریح کرد: در همین راستا، بیمارستان ۸۱ تختخوابی اشنویه تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می رسد تا مردم اشنویه بتوانند نیازهای درمانی خود را در این شهرستان تامین کنند.

معتمدیان افزود: مدیران دولت باید انقلابی و در بین مردم باشند و به صورت شبانه روزی برای حل مشکلات مردم تلاش کنند. وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به درخواست مردم روستای لورکان، با دستور به مدیرکل بنیاد مسکن، طرح هادی این روستا به زودی اجرا می شود.

احداث مدرسه ایمن و تامین آب شرب و آب مورد نیاز برای کشاورزی، از درخواست‌های مردم روستای لورکان اشنویه بود.

افتتاح ۱۴۲ پروژه اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی

۱۴۲ پروژه اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با صرف اعتبار بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

با افتتاح ۱۴۲ پروژه تولیدی و اقتصادی کشاورزی برای یکهزار و ۲۴۷ نفر اشتغالزایی و برای چهار هزار و ۲۲۹ نفر تثبیت اشتغال انجام شده و ۲۳ هزار و ۶۰۵ خانوار از عواید اجرای این پروژه ها بهره مند می شوند.

کارخانه تولید پوره و کنسانتره در اشنویه افتتاح شد

این آیین به صورت نمادین در کارخانه تولید پوره انواع میوه و لواشک شرکت اروم دیار شهد نیک نوش در شهرستان ارومیه برگزار شد.

این واحد تولیدی با ظرفیت تولید چهار هزار تن انواع پوره میوه و لواشک در سال، با صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۴۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است که برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است و ۶۰ خانوار نیز از عواید اجرای این طرح بهره مند می شوند.

۳۵ واحد تولید پوره و کنسانتره میوه و تولید رب در استان با ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول در سال مشغول فعالیت هستند که امروز با افتتاح سی و ششمین واحد تولید پوره میوه ، این ظرفیت به ۲۰۴ هزار تن افزایش می یابد.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha