۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85377751
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲.۵ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در کلاله گلستان افتتاح شد

گنبدکاووس- ایرنا- ۱۱۵ پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی با حدود ۲ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت گرامیداشت دهه فجر با حضور استاندار گلستان به صورت متمرکز افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، استاندار گلستان دوشنبه شب در آیین افتتاحیه متمرکز و آغاز عملیات اجرایی پروژه های شهرستان کلاله، با تاکید بر کاهش فاصله مردم با مسوولان، گفت: نزدیکی بیشتر اقشار جامعه به مدیران و شنیدن مشکلات از زبان مردم، نخبگان و بزرگان زمینه گره گشایی بهتر را فراهم خواهد کرد.

علی محمد زنگانه مهمترین هدف از سفرهای استانی در دولت سیزدهم را حضور میدانی رییس جمهور در جمع مردم و بررسی از نزدیک مشکلات جامعه دانست و افزود: سفرهای شهرستانی با همراهی مدیران کل استان که امروز شهر فراغی سیزدهمین مقصدمان بود را هم در راستای تبیین دستاوردهای نظام و حل مشکلات مردم انجام دادیم.

فرماندار کلاله هم در این آیین گفت: ۱۱۵ پروژه عمرانی، خدماتی، اقتصادی و اشتغالزا همزمان با دهه فجر با حدود ۲ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی، استانی و شهرستانی و نیز بخش خصوصی در آیین امروز به صورت متمرکز افتتاح شد.

فرهاد شیبک افزود: علاوه بر پروژه‌های قابل افتتاح، عملیات اجرایی ۶۴ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۹۴۸ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال آغاز شد.

وی، افتتاح سه کیلومتر روشنایی جاده کلاله به ۲ راهی گالیکش - مشهد، مقاوم سازی ۸۰ واحد مسکونی روستایی، آسفالت معابر شهری و جاده‌های روستایی، یک واحد تولیدی باتری، گلخانه سبزی و صیفی جات و یک واحد مرغداری گوشتی را از مهمترین پروژه‌های افتتاحی کلاله در دهه فجر امسال برشمرد.

فرماندار کلاله ادامه داد: با افتتاح پنج واحد اقامتگاه بوم‌گردی روستایی، یک مزرعه گردشگری کشاورزی و یک خانه مسافر، مجموع اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان به ۳۶ واحد افزایش یافت.

شیبک افزود: دولت سیزدهم ۱۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و بهره‌برداری هزار و ۳۲۴ طرح در کلاله هزینه کرد که قابل مقایسه با مدت مشابه دولت گذشته نیست.

به گزارش ایرنا، همچنین با حضور استاندار گلستان، فرماندار کلاله، ائمه جمعه، مسوولان استانی و شهرستانی ۴۶ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن با اعتبار ۱۶۱ میلیارد ریال به صورت متمرکز در شهر فراغی افتتاح و عملیات اجرایی ساخت ۷۵ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن با اعتبار ۳۷۵ میلیارد ریال در شهرستان کلاله آغاز شد.

فراغی که سال ۱۳۹۱ با مصوبه هیات دولت به شهر ارتقا یافت با افزون بر ۶ هزار نفر جمعیت یکی از ۲ نقطه جمعیتی شهری شهرستان کلاله محسوب می‌شود و شغل بیشتر مردم آن کشاورزی است.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و حدود ۱۱۰ روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha