۶۱ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در فارس تایید صلاحیت شده‌اند

شیراز- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: تاکنون ۶۱ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در این استان تایید صلاحیت شده اند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل قزل سفلی، دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در مرحله پیش ثبت نام ۲ هزار و ۷۳۹ نفر در این استان اقدام به نام نویسی کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۹۵ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند.

وی ادامه داد: با آغاز بررسی صلاحیت ها، صلاحیت یک هزار و سه نفر از داوطلبان از سوی هیات های اجرایی و ۶۶۸ نفر نیز از سوی هیات های نظارت استان مورد تایید قرار گرفت.

او اظهار کرد: در ادامه روند بررسی صلاحیت ها و در چهار مرحله در مجموع ۲۳۹ نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و تا تعداد کل افراد تایید صلاحیت شده در ۱۵ حوزه انتخابیه استان به ۹۰۷ نفر برسد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: از آنجا که ۱۹ بهمن ماه جاری آخرین مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان است، لذا امکان ایجاد تغییر در آمار مذکور همچنان وجود دارد.

قزل سفلی افزود: پس از اتمام زمان بررسی صلاحیت داوطلبان، افرادی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته سه روز مهلت دارند تا اعتراض خود را ثبت کنند و پس از بررس مجدد اعتراضات، لیست نهایی افراد تایید شده در روز اول اسفند ماه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۵ بهمن آخرین مهلت تغییر حوزه های انتخابیه و ۷۲ ساعت قبل از آغاز رای گیری نیز آخرین فرصت برای انصراف از داوطلبی نمایندگی مجلس خواهد بود و فرایند تبلیغات نیز از سوم اسفندماه آغاز خواهد شد و تا ساعت هشت صبح دهم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

۶۱ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در فارس تایید صلاحیت شده‌اند

افزون بر سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن
رییس ستاد انتخابات فارس گفت: از مجموع جمعیت بیش از پنج میلیون نفری استان فارس، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واحد شرایط رای دادن و شرکت در انتخابات هستند که ۱۴۶ هزار نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

قزل سفلی، با اشاره به برگزاری نیمه الکترونیک انتخابات در فارس افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات، رای گیری به وسیله یکی از مدارک شناسایی شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت انجام خواهد شد.

پیش بینی سه هزار و ۵۱۴ شعبه ثبت و سیار در فارس
وی، با اشاره به پیش بینی سه هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رای در استان گفت: از این تعداد، ۲ هزار و ۵۰۵ شعبه ثابت و یک هزار و ۹ شعبه سیار است و ۲ هزار و ۴۷ شعبه شهری و یک هزار و ۴۶۷ شعبه نیز روستایی است.

رییس ستاد انتخابات فارس اظهار کرد: در انتخابات آتی ۸۷ هزار و ۲۰۵ نفر به عنوان عوامل نظارت، عوامل تامین کننده امنیت و هیات های بازرسی نقش آفرینی خواهند کرد.

قزل سفلی گفت: در استان فارس ۲۰ نفر نیز برای انتخابات مجلس خبرگان نام نویسی کردند که از این تعداد تاکنون چهار نفر تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha