براساس نتایج یک نظرسنجی؛ بی‌اعتمادی مردم کره جنوبی به چتر دفاع اتمی آمریکا مقابل کره شمالی

تهران- ایرنا- بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید در کره جنوبی، ۶۰ درصد مردم این کشور نسبت به توانایی چتر دفاع اتمی آمریکا مقابل کره شمالی بی اعتماد هستند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از کوریا هرالد، نتایج نظرسنجی که از سوی موسسه «مطالعات چی جونگ هیون» انجام شد، مشخص کرد که همکاری سه جانبه کنونی بین آمریکا با ژاپن و کره جنوبی برای کاهش تهدید اتمی کره شمالی کافی نیست.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۶۰.۸ درصد از پاسخ‌دهندگان در پاسخ به این پرسش که آیا به اعتقاد آنها در صورت نیاز ایالات متحده حاضر است برای محافظت از کره جنوبی در برابر کره شمالی، از سلاح‌های اتمی خود به عنوان یک اهرم بازدارنده استفاده کند، پاسخ منفی دادند.

از سوی دیگر بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۶۳.۴ درصد از شرکت‌کنندگان در مورد اینکه آیا تقویت همکاری امنیتی سه‌جانبه میان سئول، واشنگتن و توکیو قادر است تهدید اتمی کره شمالی را برطرف کند هم پاسخ منفی دادند.

این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که این ذهنیت که «خلع سلاح اتمی کره شمالی غیرممکن است» به طور قابل‌توجهی در میان مردم کره جنوبی افزایش یافته است و ۹۱ درصد با این موضوع موافق بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha