۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85378106
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ماموریت آزاردهنده خلبانان آمریکایی مستقر در دریای سرخ

تهران- ایرنا- خلبانان آمریکایی متجاوز به یمن از ماموریت محوله به آنها در دریای سرخ ابراز ناخرسندی می‌کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از «عربی پست»، خلبانان آمریکایی از ماموریت آزار دهنده ای سخن می گویند که به آنها در دریای سرخ برای رهگیری موشک‌های ارتش یمن محول شده است.

خلبانان آمریکایی که در ناو هواپیمابر«یواس‌اس آیزنهاور» مستقر هستند، از ماموریت محوله به آنها در دریای سرخ ابراز ناخرسندی می کنند.

یکی از این خلبانان به نام «تراویس کاتنیگ» به شبکه «ان بی سی» می گوید: ما نه برای آمدن به جنوب دریای سرخ آموزش دیده ایم و نه برای انجام کارهایی که اکنون انجام می دهیم و وقتی برای اولین بار به اینجا آمدیم، خیلی چیزها را نمی دانستیم.

کاتینگ درباره سختی اهدافی که برای خلبانان ناو هواپیمابر تعریف شده نیز می افزاید: شناسایی انبار تسلیحات مخفی شده یمنی‌ها و تخریب آنها کار سختی است و آنچه کار را سخت تر می کند، موقعیت جغرافیایی کوهستانی و ناهموار یمن است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از شرکت در ماموریت های جنگی، ترس داشتید هم اضافه می کند: هیچ ترسی وجود ندارد، اما اضطرابی داریم که مربوط به تنش عصبی است.

این خلبان آمریکایی ادامه می دهد: صحنه ها و صداهای زیادی وجود دارد که قطعا برای همیشه در ذهن ما نقش خواهد بست، مانند صحنه های شلیک موشک از کشتی، پرتاب موشک از هواپیما، پرتاب بمب و انفجارهای ناشی از موشکها. واقعیت این است که ما صداها را در هواپیما می‌شنویم.

به گزارش عربی پست، خلبانان آمریکایی اعلام کردند که ماموریت حمله به مواضع ارتش یمن یک تا شش ساعت طول می‌کشد و برنامه ریزی دوازده ساعت قبل از پرواز شروع می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha