نویسنده صهیونیست: ادعاهای اسراییل درباره حماس صحت ندارد

تهران - ایرنا - یک نویسنده صهیونیست تاکید کرد که بر خلاف ادعاهای منابع اسرائیل، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با وجود فشارها و حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به خان یونس، با فروپاشی بسیار فاصله دارد.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «یوآو لیمور» در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» تاکید کرد که بر خلاف ادعاهای منابع [رژیم] اسرائیل در رابطه با اختلافات بین رهبران حماس بر سر طرح پیشنهادی برای آتش بس در غزه، اما برآوردهای حرفه‌ای ثابت می کند که حماس با وجود فشارها و حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به خان یونس، با فروپاشی بسیار فاصله دارد.

وی تصریح کرد که ارتش اسرائیل با وجود فشارها و حملات سنگین به خان یونس، نتوانسته آسیبی به فرماندهان ارشد حماس وارد کند، کما اینکه نظامیان صهیونیست طی روزهای اخیر مجبور شدند عملیات های خود را در شمال نوار غزه دوباره ازسربگیرند و حماس نیز با گسترش مجدد نیروهای خود در خیابان های خان یونس نشان داد که همچنان اوضاع را تحت کنترل دارد.

لیمور افزود: در هر صورت، هنوز به مشکل رفح و محور فیلادلفیا هم رسیدگی نشده و حداقل چند ماه دیگر زمان نیاز است تا جنگ در غزه به پایان برسد.

وی مشکل دیگر نظامیان صهیونیست را اسرای در اختیار حماس دانست و گفت که تجربه ثابت کرده هرچه ارتش به اسرای صهیونیست در غزه نزدیک تر شود، جان آن ها بیشتر به خطر می افتد و افراد زیادی از نیروهای حماس مسئول محافظت از آن ها هستند.

لیمور ادامه داد: اگر آتش بس فرصتی برای حماس برای تجدید قوا و استقرار مجدد نیروهای خودش باشد، در مقابل رژیم اسرائیل هم می تواند نفسی تازه کرده و نیروهای ذخیره بیشتری را فرا بخواند و خودروهای زرهی منهدم شده را ترمیم کند و شهرک نشینان در مرزهای شمالی را هم در صورت پیوستن حزب الله به توافق آتش بس به خانه های خود بازگرداند.

وی مساله بعدی را اسرای فلسطینی دانست و گفت که چالش اصلی، تعداد و هویت اسیرانی است که قرار است از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شوند و حماس به دنبال آزادی حداکثر تعداد اسرا از جمله اسرای معروف و سرشناس است اما نتانیاهو مخالف آزادی هزاران اسیر است و بر سر آزادی اسیرانی که متهم به قتل صهیونیست ها هستند، نیز اختلاف وجود دارد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه دوشنبه شب در یکصد و بیست و دومین روز از جنگ غزه، اعلام کرد که شمار شهدای جنگ اسرائیل علیه غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۲۷ هزار و ۴۷۸ نفر و تعداد مجروحان به ۶۶ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha